Facebook разкри финансирана от Русия дезинформационна кампания и колко пари са пръснати по нея

Фейсбук разкри финансирана от Русия кампания за разпространение на предизвикващи разделение социални и политически послания в своята мрежа, предава BBC. Компанията каза, че за двегодишен период до май 2017 г. са похарчени 100 000 долара за около 3000 реклами.

Рекламите не са подкрепяли конкретни политически фигури, а са засягали теми като имиграцията, расите и равноправието. Фейсбук каза, че сътрудничи с американско разследване по въпроса. Компанията предава доказателствата, с които разполага, на специалния прокурор Робърт Мълър, който ръководи разследване за предполагаема руска намеса в президентските избори в САЩ миналата година.

Рекламите насочвали потребителите към около 470 профила, разпространяващи невярна информация, или по друг начин нарушавали условията на Фейсбук. "Рекламите и профилите, изглежда, са били съсредоточени върху разпространение на предизвикващи разделение социални и политически съобщения в целия идеологически спектър", каза социалната мрежа.

Компанията заяви, че според нея профилите са били създадени от установената в Санкт Петербург Агенция за изследване на интернет, известна с публикуването на прокремълски съобщения в социалните медии. Въпросните профили вече са закрити.

Дезинформационната кампания е била разкрита при вътрешно разследване на Фейсбук за начините, по които със социалната мрежа може да е било злоупотребено по време на надпреварата за президентските избори в САЩ миналата година.