"Фейсбук" затяга политическата реклама
"Фейсбук" затяга правилата за политическата реклама. Това става ясно от съобщение от компанията на Марк Зукърбърг.
По-строгите правила на "Фейсбук" за политическа реклама ще важат за Европейския съюз.
Така социалната мрежа се готви за изборите за Европейски парламент.
С новите рестрикции ще бъдат запознати всички рекламни агенции.
"Фейсбук" се надява допълнителните проверки на самоличността и местоположението да създадат реална бариера пред всеки, който възнамерява да използва рекламите за външна намеса в изборите в дадена страна.
Ограниченията се отнасят да съдържание, свързано с предизборната кампания на политици или политически партии, както и за политически реклами, които целят да агитират или разубедят хората да гласуват.
Подобни мерки бяха въведени в последните месеци за изборите в Индонезия и Канада.
От "Фейсбук" вече въведоха изискване всеки рекламодател, който иска да пусне политическа реклама, да бъде проверен и да удостовери самоличността и местонахождението си.
Ако не бъде одобрен, няма да има право да публикува. Такъв тип реклама освен това ще бъде обозначена, а рекламодателят ще трябва да посочи кой е източникът на финансиране. Тези нови правила ще бъдат въведени първоначално в САЩ, а в следващите месеци и в останалата част от света.