На Бразилия биха ѝ дошли добре чифт бойни кораби-амфибии клас „Мистрал“. За щастие, на пазара тъкмо се появиха два такива, пише американското издание "Нешънъл интерест". Както стана ясно, през 2009 година Русия се договори с Франция да създаде два бойни кораба клас „Мистрал“ в своите корабостроителници. След това французите трябваше да помагат на руснаците за изграждането на още два „Мистрала“ в руските корабостроителници, като така руснаците щели да имат шанса да развият отново своите умения в строежа на големите бойни кораби.
&bdquo;Мистралите&ldquo; са с водоизместимост 21 хиляди тона и могат да развият скорост до 19 възела. Също, те могат да носят между до три дузини хеликоптери, заедно с малки лодки и контингент от морски пехотинци. Те имат подобрени комуникационни системи, които са нужни за контролиране на сложните амфибийни операции (качеството на тази система е една от причините руснаците да сключат сделката).<br /> <br /> Французите очакваха да доставят първия кораб, &bdquo;Владивосток&ldquo;, в края на 2014 година, но отношенията между НАТО и Русия се развалиха след избухването на гражданската война в Украйна. Поради това Франция спря доставката на двата кораба. Не е ясно дали някога въобще французите ще предадат корабите на Русия, или какво смятат да правят те с съдовете, ако сделката бъде прекратена окончателно.<br /> <br /> В контекста на събитията няколко анализатори предложиха решение на нещата, включително изпращане на корабите в САЩ, Китай или Канада. Първите две предложения са явно несъстоятелни &ndash; САЩ не биха похарчили финансите на флота си за кораби, строени в чужбина, нито ще разрешат развита военна амфибийна технология да стигне до Китай. Бразилия и Франция имат дълги и добри търговски отношения. През 90-те, когато експлоатирането на бразилския самолетоносач Minas Gerais дойде към своя край, французите продадоха Foch (доста по-голям кораб) на Бразилия. Корабът се присъедини към Бразилския флот през 2000 година под името &bdquo;Сао Паоло&ldquo;, като носеше контингент от изтребители-бомбардировачи А-4 Skyhawk. Корабът изкара няколко години на пътувания в служба на Бразилия, след което за него последва дълъг период на ремонти и модернизация./БЛИЦ<br />