Звучи невероятно, но е статистически факт, че всяка година германците посвещават по един милиард часа на това, да търсят подходящи коледни подаръци за своите роднини и приятели. Това означава средно по 16 часа на човек, се казва в материал на Дойче веле.
Следователно на човек се падат по два работни дни, прекарани в търсене, сравняване и пазаруване. Разбира се, професионалният маркетинг се интересува много от тази готовност на германците да пазаруват подаръци по Коледа и затова има съвсем точни проучвания как именно протича този сложен процес.
Аня Вайнхолд от службата за сравняване на продукти и цени Шопинг-дот.ком казва: Мъжете пазаруват много по-бързо от жените
"28% от жените се нуждаят от повече от четири пълни дни, за да намерят подаръците, които желаят да закупят. При мъжете това става доста по-бързо: повече от половината от тях посвещават на тази дейност не повече от четири часа, а 30% се нуждаят от само два часа, за да приключат с коледните си покупки."
Друга характерна отлика е тази, че жените купуват и повече подаръци от мъжете: "Показателно е това, че жените купуват по правило подаръците за децата, както и за останалите членове на семейството или за роднините, докато мъжете обикновенно търсят само подарък за партньорката си или съпругата, а това, разбира се, е постижимо в рамките на 3-4 часа."
Жените са обикновенно и тези, които значително по-дълго размишляват над въпроса кой какви подаръци да получи. Те се опитват да намерят неща, за които знаят, че са предпочитани или очаквани. Голяма част от жените казват също, че мразят да подаряват нещо, което самите те не биха желали да получат. Що се отнася до времето, което се инвестира в търсене на подаръци, според експертите по маркетинг то би могло да се оползотвори значително по-рационално, ако човек предварително си изясни някои принципни неща.
За целта фирмата Шопинг-дот.ком е разработила така нареченият шопоскоп - с 15 въпроса, чийто отговор улеснява по-сетнешния избор.
Аня Вайнхолд пояснява:
Богат или беден, секси или безобиден
"Човек например трябва да се класифицира сам - в категории като богат или беден, секси или безобиден, или пък да каже дали може да си представи Коледата му да мине без особена помпозност и претенциозни или луксозни подаръци. Тоест става дума за много добре обмислени, тънки въпроси, които бързо разграничават един тип купувач от друг. В крайна сметка, всеки който отговори на 15-те въпроса, получава предложения за различни подаръци." /БЛИЦ