През следващите няколко месеца интернет гигантът Google Inc. започва да прави промени в системата си за търсене в интернет, предава Интерфакс. Те ще позволят на потребителите да намират повече факти и преки отговори на въпросите, които ги интересуват.
Преди всичко става дума за получаването на по адекватни резултати в резултат на внедряването на технологията на семантичното търсене, което се базира на процеса на разбирането на актуалното значение на думите. <br /> <br /> Семантичното търсене позволява асоциации между различни думи. Например, Google с имената на основателите й Лари Пейдж и Сергей Брин.<br /> <br /> &ldquo;Търсенето ще заприлича повече на въпроси от типа на &ldquo;как хората разбират света&rdquo; Пишем въпроса и чакаме да се появи уеб страница с неговия отговор. Например, потребителите, които търсят &ldquo;езерото Тахо&rdquo; ще получат такива подробности като неговото местоположение, височина над морското равнище, средна температура или съдържание на сол. Сега, когато те отправят запитване за &ldquo;езерото Тахо&rdquo; потребителите получават само линкове към туристически сайтове, уикипедията и картата. На по-сложен въпрос като &ldquo;10-те най-големи езера в Калифорния&rdquo; търсачката също трябва да даде конкретен отговор, а не просто линкове&rdquo;, обяснява един от топ мениджърите на компанията Амит Сингал.<br /> <br /> По неговите думи внедряването на технологията на &ldquo;търсенето на следващото поколение&rdquo; ще продължи няколко години. <br /> <br />