Наследниците на легендарния крал на регето Боб Марли регистрираха името му като търговски знак и по този начин забраниха използване без лиценз на неговите име и образ за комерсиални цели, предаде вестник “Уолстрийт Джърнъл”.

Дори 29 години след смъртта си Марли е олицетворение на Ямайка – там го смятат за пророк и духовен лидер на растафарианството, негови портрети могат да бъдат видяни навсякъде. Джеймс Солтър, изпълнителен директор на компанията "Hilco Consumer Capital", закупила лиценза за използване на най-популярното име в Ямайка, смята, че стоки с марката Боб Марки могат да достигнат годишен оборот от милиард долара. Дори и сега той е оценяван за 600 млн. долара. Името на известния музикант ще бъда използвано за производство на обувки и дрехи, хранителни продукти, предмети за колекциониране, чанти, музикални инструменти и даже канцеларски принадлежности. Приоритетна задача на компанията е пускането на бира с марката Марли. /БЛИЦ