За първи път през миналата година аудиторията на интернет е превишила тази на печатните издания в САЩ, по данни на института Pew. Очаква се тенденцията да продължи през 2009-а и да доведе до съкращения на журналисти.
Новините продължават силно да интересуват американците, но все по-малко от тях са склонни да платят за информация.
Шестият годишен отчет на Pew в рамките на проекта Project for Excellence in Journalism е най-мрачният от всички досега. 2009-а ще бъде най-тежката година за американските вестници и поради икономическата криза.

Не по-леко беше положението на вестници, радиа и местни телевизионни компании през миналата година, посочват от Pew. В създалата се ситуация полза извлякоха само интернет доставчиците и новинарските телевизионни канали.
С много “съмнителни” резултати са приключили опитите на някои издателства да компенсират заубите, в резултат на падащи тиражи и приходи от реклама, чрез публикуване на новини в интернет, твърди анализът.
Постъпленията от реклама на вестниците в САЩ са намалели с 16% през 2008 година. Издателствата така и не са успели да разработят успешна концепция за борба с кризата, като продължават да разчитат на модели от миналия век, твърди Pew.
Рекламата само частично покрива разходите на издателските компании, което поставя под въпрос оцеляването на медиите. Анализаторите обаче смятат, че е рано да се говори за смъртта на традиционната журналистика.
Според Pew, до края на 2009 година всяко четвърто работно място в редакциите ще бъде закрито. /TechNews.bg