Износът на ирландско уиски се повишава, а все повече мултинационални компании инвестират във водещите марки - Jameson, Bushmills и Tullamore Dew, пише "Файненшъл Таймс".
Според прогнози на икономисти броят на спиртоварните в страната ще се утрои през следващите пет години. Възраждането на уискито, познато още като &quot;водата на живота&quot; , е част от големия ръст в износа на ирландски храни и напитки, помогнал на страната да изплува от финансовата криза.<br /> <br /> &quot;Интересът към ирландското уиски е огромен, особено в САЩ, Русия и Източна Европа. На 40 от общо 130-те пазара, на които се продава Jameson се отчита двуцифрен или трицифрен ръст в продажбите&quot;, коментира Питър Морхед, директор в Irish Distillers (чиято марка е Jameson).<br /> <br /> През миналата седмица компанията на Морхед инвестира 200 млн. евро за разширяване на своята дестилерия в графство Корк, с което производствения капацитет ще се увеличи повече от два пъти за година. <br /> <br /> В същото време шотландската група William Grant &amp; Sons, която придоби Tullamore Dew за 171 млн. евро през 2010-а, ще вложи 35 млн. евро в нова спиртоварна. Същото ще направят още дузина от производителите в страната.<br /> <br /> Като цяло продажбите на ирландско уиски нарастват с 10.5 на сто през миналата година, по-бързо от всеки друг вид бренди, скоч, текила или коняк. Продажбите на спиртната напитка нарастват всяка изминала година от 2008-а насам.<br /> <br /> Според Морхед ръстът се задвижва основно от променения вкус на потребителите в САЩ, където кафявите спиртни напитки стават все по-популярни сред младите. Подобна тенденция се наблюдава в Източна Европа и Русия, където все по-голям брой любители на алкохола предпочитат уиски или скоч, вместо водка, посочва още Морхед. /БЛИЦ<br /> <br />