Известни са най-опасните заявки за търсене

Текстове на песни и безплатно съдържание носят големи рискове за потребителите, сочи проучване на "McAfee".

Списък с най-опасните заявки за търсене в уеб публикува компанията &quot;McAfee&quot;. Експертите по сигурност са анализирали 2 658 популярни ключови думи и 413&nbsp;000 уникални URL адреса. Всяка фраза или ключова дума е проверявана в петте най-използвани американски търсачки - Google, Yahoo, Live, AOL и Ask.<br /> <br /> Търсенето на текстове на песни и безплатно съдържание е най-вероятната заплаха за заразяване с вредоносни програми, показва изследването. Най-безопасно пък е търсенето в сайтове за медицина и здраве.<br /> <br /> Ключовите заявки за търсене са анализирани по два параметъра: максимален риск от всички резултати по заявката (maximum risk) и максимален риск от най-опасния сайт в резултатите от търсене (category risk). <br /> <br /> Всеки четвърти потребител рискува да стане жертва на кибер мошеници или да получи зловреден код при търсене на текст на песен (26,3%). Това означава, че ако последва линка в резултата от търсене, потребителят може да попадне на вредоносна програма или да бъде изложен на фишинг или друг тип кибер мошеничество. Фрази, съдържащи думата &quot;безплатно&quot; (free), са опасни за 21,3% от потребителите. При вариациите на търсене с използване на 12 ключови думи, най-опасни са се оказали &quot;скрийнсейвъри&quot;, &quot;безплатни игри&quot; и &quot;работа от вкъщи&quot;. Най-малко опасни пък са &quot;Барак Обама&quot;, &quot;данъци&quot; и &quot;виагра&quot;.<br /> <br /> Наличието на черни списъци със заявки за търсене говори за по-дълбок проблем. През октомври миналата година кибепрестъпниците успяха да подчинят на своите интереси резултатите от търсене по топ заявки в Google и чрез тях да заразят потребителите с фалшиви кодеци. Киберпрестъпниците бързо се адаптират към динамичната и постоянно обновяваща се структура на глобалната мрежа, като използват масово &quot;черни&quot; SEO технологии. Неотдавна група хакери от Украйна, възползвайки се от паниката около свинския грип, пуснаха черна SEO кампания на тази тема, в която бяха ангажирани стотици домейни. Масовите кампании от подобен род включват стотици хиляди взаимосвързани новини, видеоклипове и записи в блогове, задействани по едно и също време в интерес на определена група лица. По такъв начин търсенето по определена дума или фраза прави потребителят участник в мащабна вредоносна атака. Извън САЩ популярните сред американците заявки за търсене крият още по-голяма опасност, отчита &quot;McAfee&quot;. /technews.bg<br /> <br />

  • Категории: Свят
  • Тагове: