Извънредно: Пълна и официална версия за катастрофата с руския Ан-148
Предварителният анализ на регистрираната информация, а и анализът на аналогични случаи в миналото, позволява да се предположи, че фактор за развитието особена ситуация в полета може да са били неверните данни за скоростта на полета на индикаторите на пилотите, което от своя страна, видимо е било свързано с обледеняването на тръбите на Пито при изключено състояние на системата за подгряването им, се посочва в съобщение на Междудържавния авиационен комитет (МАК).
Разчетените полетни данни в черната кутия (за още 15 полета) показвали, че при тях подгряването на датчиците се включвало преди излитането.
Самолетът се ударил в земята 6 минути след излитането. МАК посочва, че на височина 130-150 м екипажът включил автопилота, а извънредната ситуация започнала около 2 мин и 30 сек след излитането на височина около 1300 м и приборна скорост 465-470 км/ч. В този момент записаните данни показали разминаване между показанията на датчиците за скорост. За 30-ина секунди разминаването достигнало 30 км/ч, последвала команда от екипажа за изравняване на приборите, тя била повторена на височина 2000 м, когато разминаването се увеличило. А след нея бил изключен автопилотът.
Показанията за скорост от различни датчици силно се разминавали - един показвал 0 км/ч, друг - 540-560 км/ч.
След което показанията на втория започнали бързо да падат (до 200 км/ч и по-малко), самолетът интензивно се снижавал с ъгъл на пикиране 30-35 градуса. Преди сблъсъка със земята показанията от единия модул били 0, а вторият показвал 800 км/ч. Освен това 4-5 секунди преди сблъсъка самолетът се накренил надясно, като показателят достигнал 25 градуса.
Пътническият самолет Ан-148 на „Саратовски авиолинии“, изпълняващ полет от Москва за Орск, се разби на 11 февруари минути след излитането от летище „Домодедово“ в Раменски район на Подмосковието.
Анализът на причините за катастрофата продължава, посочва МАК.
Превод и редакция: БЛИЦ
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
0 Коментара: