К-19 сложи край на голямото коледно пазаруване
Над три четвърти от американците пък призовават търговските вериги да останат затворени в Деня на благодарността, за да могат работниците им да прекарат повече време със своите семейства
Тази година повечето хора не планират разточителни празненства и скъпи подаръци за Коледа и Нова година. Честванията ще са по-скоро в тесен семеен кръг, а разходите ще са максимално ограничени, показва проучване на консултантската компания Accenture.
Анкетата е проведена сред 1 500 американци през август, като 61% от тях са заявили, че ще минимизират пазаруването във физически обекти, за да запазят здравето на своите близки и на служителите, работещи на първа линия в борбата с коронавируса.
Освен това повече от половината анкетирани са готови да пазаруват от компании, които демонстрират ангажираност с мерките за опазване на здравето, безопасността и хигиената, както и с принципите за социална отговорност.
Над 40% твърдят, че няма да купуват от търговци, които са уволнили служителите си или са намалили възнагражденията им по време на пандемията.
Над три четвърти от американците пък призовават търговските вериги да останат затворени в Деня на благодарността, за да могат работниците им да прекарат повече време със своите семейства.
Според Джил Стендиш, която ръководи ритейл отдела на Accenture, глобалната криза, предизвикана от COVID-19, е накарала обществото да погледне по различен начин както на своето ежедневие, така и на предстоящия празничен сезон.
"Много хора трябваше да преустроят жилищата си, за да станат по-удобни за работа от вкъщи или за дистанционното обучение на децата им. Трябваше да се справят с лаещи кучета и ревящи бебета по време на конференциите си в Zoom.
И са наясно, че тази година няма да могат да посрещнат празниците, спазвайки всички традиции или да се съберат с близките си, които живеят на по-далечни места по света", обяснява Стендиш.
По думите ѝ по време на карантината много хора са се сближили повече със своите съседи, колеги и дори с напълно непознати хора, като например служителите, зареждащи рафтовете на кварталния магазин със стоки от първа необходимост.
Според анкетата на Accenture американците ще похарчат средно по 540 долара на човек по време на празниците. Това е с близо 100 долара по-малко от миналата година, когато средният очакван разход беше 637 долара.
Около 40 на сто от анкетираните казват, че не очакват с нетърпение Коледа и Нова година заради кризата, предизвикана от COVID-19.
Един от всеки четирима американци планира свиване на разходите в резултат на тежката от финансова гледна точка 2020 г.
С наближаването на новогодишния сезон и търговците разкриват как смятат да променят своите планове. Walmart, Target и Best Buy вече обявиха, че магазините им ще останат затворени в Деня на благодарността.
Те планират да "разтеглят" продажбите си в целия зимен сезон, вместо да ги концентрират в рамките на т. нар. Черен петък, който в миналото предизвикваше масово струпване на хора в търговските обекти.
Още от началото на пандемията много компании се ангажираха с проекти в подкрепа на служителите. Компании, като Kroger и Walmart, отпуснаха допълнителни бонуси и временни увеличения на заплатите.
Когато започнаха протестите срещу полицейското насилие заради смъртта на Джордж Флойд, търговските вериги стартираха кампании за насърчаване на етническото многообразие и за включване на повече стоки, произведени от бизнеси на малцинствата, в техния асортимент.
Според Джил Стендиш една от големите промени, които настъпва в потребителското поведение, е свързана именно с това. Хората се интересуват от социалните практики на компаниите и от техния обществен имидж, когато взимат решение дали да ползват техните стоки или услуги.
"Вече не става въпрос само за самия продукт, а за това кой стои зад него", казва ръководителят на ритейл отдела на Accenture.
Четирима от всеки десет анкетирани твърдят, че биха пазарували от компании и доставчици, които са представители на етническите малцинства, както и от такива, които подкрепят движението Black Lives Matter.