Холандски учени разработиха чип, предназначен да определя концентрацията на сперматозоидите в семенната течност, съобщава ScienceDaily. Тяхната разработка може да се използва в портативни диагностични устройства за употреба в домашни условия.
Концентрацията на спермата е един от най- важните показатели на мъжката фертилност. В момента такива анализи се правят само в специализирани лаборатории, а за да се постигне точност на резултата са необходими от две до пет изследвания. <br /> <br /> Тест-системата за самостоятелно ползване ще позволи да се икономисат време и средства, повишавайки при това точността на диагностиката. Мъжете ще избегнат даването на сперма в клиника, което е свързано и с очевиден психологически дискомфорт. <br /> <br /> Изследователи от Института за нанотехнологии MESA+ при Университета Твенте са разработили интегрална схема, способна да преброи сперматозоидите с голяма точност. Принципът на нейната работа се състои в следното: сперматозоидите се пропускат през микроскопичен канал с течност, над който са разположени електроди. <br /> <br /> Извършените експерименти показали, че чипът е способен да отличи сперматозоидите от други микроскопични тела, тоест той брои само тези клетки. Отчетът за изследването ще бъде публикуван в един от следващите броеве на списание Lab on a Chip. <br /> <br /> /БЛИЦ<br />