Хората плачат отчаяни - не могат да си платят сметките за ток
"Отчаянието на някои клиенти ги прави агресивни. Други се обаждат с разплакан глас и се нуждаят от психологическа подкрепа", споделят от местните комунални услуги
Германци, ядосани от повишаващите се сметки за енергия, масово са започнали да се обаждат във фирмите за комунални услуги, за да изразят своето разочарование от тази ситуация, информира Ройтерс, предава БТА.
Служителите в центровете за обслужване на клиенти на корпорацията Е.ОН (E.ON) и на други доставчици на енергия са принудени да се справят всеки ден с лавина от обаждания на хора, които настояват да узнаят защо сметките им изведнъж са скочили или искат да им бъде обяснено как да успеят да ги платят.
"Обажданията на отчаяни клиенти в нашите колцентрове се увеличават", казва Ингберт Либинг, ръководител на Германската асоциация на местните доставчици на комунални услуги (VKU).
"Отчаянието на някои клиенти ги прави агресивни. Други се обаждат с разплакан глас и се нуждаят от психологическа подкрепа", споделя Либинг.
Докато цените на енергията в Европа се повишават заради намаляването на доставките на природен газ от страна на Русия след наложените й санкции поради военната инвазия в Украйна, германски доставчици на енергия прехвърлят на потребителите част от повишените си разходи. Те нарастват поради необходимостта от компенсиране на ограничените руски доставки чрез закупуване на по-скъпо синьо гориво от други източници, отбелязва Ройтерс.
Джонсън: Зимните сметки за ток ще разплачат британците
И домакинствата, които имат дългосрочни договори за доставка на енергия, ще бъдат "ударени" от новата такса, която от 1 октомври потребителите на природен газ в Германия ще бъдат принудени да плащат. Тя е въведена, за да бъдат подпомогнати фирмите доставчици на природен газ. Те изнемогват поради скока на цените на синьото гориво, което внасят, пише Ройтерс.
Компанията за комунални услуги Е.ОН със своите около 14 милиона клиенти е най-големият енергиен доставчик в Германия. Тя обяви, че е увеличила капацитета на центровете си за обслужване на клиенти, за да се справи с нарастващия брой на обаждания от страна на потребители, много от които очакват сметките им да продължат да растат.
"Много хора, като цяло, подценяват мащабите на енергийната криза и на свързаното с нея повишаване на цените", заяви пред Ройтерс главният изпълнителен директор на "Е.ОН Енерги Германия" (E.ON Energie Germany) Филип Тон.
Ръководството на Е.ОН е отказало на Ройтерс да разговаря със служители в сферата на обслужване на клиентите с мотив, че няма достатъчно персонал.
"Няма свободни служители, а ние се нуждаем от всеки един от тях, за да бъдат поети обажданията. Ако някой служител не е на работното си място, няма да можем да отговорим на всички обаждания на нашите клиенти", е заявил говорител на компанията.
Домакинствата в Германия обикновено са обвързани с дългосрочни договори, в които цената на енергията е фиксирана за периода на тяхното действие. Много фирми доставчици обаче вече повишават тарифите на някои клиенти в зависимост от вида на договорите, които са сключили с тях.
Комуникацията с клиентите относно повишаващите се цени е предизвикателство на фирмите за комунални услуги, смята Керстин Андрее, управляващ директор на Федералната бизнес асоциация на компаниите в сферата на енергетиката и във водния сектор.
"До голяма степен всички признават, че компаниите за комунални услуги не са причина за настоящата ситуация, но държат и тях отговорни за нея, защото чрез тези фирми лошите "новини" достигат до потребителите", добавя Андрее. Тя твърди, че много афектирани клиенти често изливат своя гняв върху служителите на колцентровете на компаниите или им споделят своите тревоги за бъдещето развитие на цените.
По-рано този месец правителството на Германия обяви пакет от мерки на стойност 65 милиарда евро в подкрепа на потребителите и на бизнеса поради увеличаващата се инфлация. Управляващите в Берлин планират да отпуснат финансова помощ на домакинствата, която да покрива стойността на "базово" количество електронерегия, колкото е необходимо за задоволяване на основните битови нужди.
На този фон почти 40 процента от хората в Германия предполагат, че няма да бъдат в състояние или ще им е много трудно да плащат сметките си за електричество и за газ през предстоящата зима, показват резултатите от проучване на германската обществена медия А Ер Де (ARD).
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук