Китайските инженери се стремят да затвърдят своето световно лидерство в производството и експлоатацията на свръхбързи влакове. Единственият достоен съперник на новите проекти на Китай може да бъде само „вакуумният“ Hyperloop от Илон Мъск. Влаковете на китайските разработчици използват принципа на влаковете maglev, работещи с помощта на магнитно поле. Новият амбициозен план на китайците е влак, който да се движи със скорост 1000 км / ч, което е сравнимо със скоростта на самолетите.

Тестовият път за новия китайски проект ще е във вакуумната тръба, а електромагнитът ще създаде магнитно поле, охладено до температура, близка до абсолютна нула, което активира ефекта на свръхпроводимостта. Изграждането на експериментален участък с дължина 200 км ще започне през следващата година в провинция Хубей. До края на годината ще бъде пуснат първият експериментален свръхскоростен влак. На първия етап от тестовете той ще се движи с минимална скорост от 600 км / ч.

В случай на успешно тестване първата търговска линия над високоскоростния влак ще свързва Хубей с Гуанджоу, а дължината му ще бъде 2200 км. Времето за пътуване ще бъде малко повече от 2 часа.

Първата секция на високоскоростната железопътна линия, използваща принципа на влакове maglev, бе създадена в Китай през 2002 г. от инженери от немската компания Siemens. Тогава беше пуснат в експлоатация участък между летище Пудун и централната част на Шанхай. Тогава Китай започна самостоятелно да изпълнява високоскоростни пътни проекти и няколко години по-късно с гръм и трясък навлезе сред световните лидери, създавайки мрежа от 30 хиляди км високоскоростни пътища.

В Китай е общоприето, че пътуването с железопътен транспорт може да се направи по-ефективно от въздушното пътуване със самолети. Особено след достигане на скорост от 1000 км/ч, когато времето за пътуване ще бъде почти същото за влака, както и за самолета. Към днешна дата световният рекорд за скорост по железопътната линия принадлежи на Япония - 603 км / ч.