Лъснаха нови скандални нарушения за камионът-ковчег с 39 трупа

Българският лиценз на фирмата с превозното средство е отнет преди месеци

Ирландските собственици на камиона убиец, в  чийто хладилен контейнер бяха намерени 39 трупа в Есекс, имат редица нарушения в България и дори лицензът им за превоз в ЕС е отнет веднъж в началото на годината. Семейството Джоана Махер и Томас Махер бяха аресувани в петък в в град Уорингтън, който е близо до Манчестърм, пише Trafficnews.bg. 

Червената Скания с варненски номера е напуснала страната през 2017 г. и не се е връщала от тогава в България. В същото време на предното стъкло на камиона има два стикера за Гражданска отговорност и два за преминат годишен преглед.

„Сканията не е минавала технически преглед в България, освен при регистрацията си през 2017 г. в КАТ”, каза източник от управлението на министерството на транспорта.

Фирмата, която притежава червения камион е регистрирана през април 2018 г. на името на „Утрешни движения днес” във Варна на адрес бул. “Христо Ботев”, No 18, вх 7, партер, с капитал от 2 лв.

Подозрителен факт изплува от Търговския регистър за фирмата, притежаваща камиона-убиец

Това е година по-късно от регистрацията на камиона. Собственик и управител е Джоана Мари Махер с предмет на дейност транспортни услуги. Тя е родена през 1981 г. в Дъблин и е ирландски гражданин. Според източника ни истинския собственик на фирмата няколкото камиона с които оперира е съпругът и Томас Дермот Махер.

Той е роден през 1980 г. в Тюламор Ирландия, но е граждани на Великобритания с адрес по паспорт в Уорингтън. Фирмата му "ТОМАС МАХЕР ЕВРОПЕЕЦ" ЕООД е регистрирана на същия адрес във Варна през април 2016 г.

Причината за прехвърлянето на камионите е, че "ТОМАС МАХЕР ЕВРОПЕЕЦ" ЕООД е, че заради много нарушения на различни закони е била на път да загуби лиценза си за извършване на превоз на товари в ЕС и икономическата общност в която влизат още няколко държави. „Утрешни движения днес” все още притежава лиценз за превоз в ЕС и общността. 

Лицензът на "ТОМАС МАХЕР ЕВРОПЕЕЦ" е отнет през януари тази година, показа справка в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”.  Причината е, че превозвачът "ТОМАС МАХЕР ЕВРОПЕЕЦ" ЕООД не отговаря на изискването за финансова стабилност.

Кървави подробности 18+! Труповете от камиона-ковчег били голи, а по устите им имало...

От решението на агенцията се разбора, че през юли 2018 г. „на "ТОМАС МАХЕР ЕВРОПЕЕЦ" ЕООД е приложена принудителна административна мярка - временно спиране на дейността по извършване на обществен превоз на товари до отстраняване на несъответствието, но не повече от три месеца”.

Превозвачът не е намерен на адреса по регистрация и не е направил нищо за отстраняване на несъответствията с изискванията на закона. За прекратяване на лиценза агенцията се позовава чл. 7, ал. 2 от Закона за автомобилните превози.

В него пише, че освен за финансова нестабилност лицензът може да се отнеме и ако превозвачът не е уседнал на територията на България. Тези обстоятелства трябва да се доказват всяка година.

Лицензът за превоз в ЕС на „Утрешни движения днес” все още е активен и който и да притежава камиона все още оперира с него. 

Стотици чужди фирми работят с български лиценз

Стотици са чуждите транспортни фирми работещи с български лиценз в ЕС и страните от общността, според информатора ни от Министерството на транспорта.

На същия адрес и в същия ден във Варна през 2016 г. освен Томас Махер транспортна компания „ЕМГ ТРАНСПОРТ” е регистрирал и Еймън Давид Макрад, който е от Северна Ирландия, която е част от Великобритания, показа проверка.

От информацията в търговския регистър може да се съди, че двамата са използвали един и същ български посредник. На същия адрес има регистрирани и много други транспортни фирми. 

Български превозвачи също използват „врътката”, като работят основно в Западна Европа с регистрация в България. От схемата се възползват и много други държави. Във Великобритания работят камиони и с регистрации от Румъния, Полша, Литва, Латвия и т.н. 

Според Франция това е нелоялна конкуренция пред местните фирми, тъй като българските и източноевропейските застраховки и данъци са в пъти по-ниски от Британските и тези в Западна Европа.

За това е и толкова изнервена ситуацията в Европейската комисия и Европейски парламент при обсъждането на пакетът "Мобилност", който трябва да регулира пазара на транспортните услуги. Той трябва да влезе на обсъждане скоро в Европейския парламент.

Първи СНИМКИ на загиналите в камиона-ковчег

Според официалната позиция на българското правителство, ако бъде прието задължителното връщане в държавата на всеки 4 месеца на тежкотоварните камиони, то ще обхване около 53 на сто от всички задължителни курсове от и за България, които ще бъдат празни, без да генерират печалби за компаниите. От пропуснати приходи загубите за България ще бъдат 0,5 млрд. евро, а 14 хил. души, пряко засегнати в сектора, ще си загубят работата.

Водачът на Сканията - 25 годишният ирландец Мо Робинсън все още е в ареста. Предполага се, че той не е знаел какво има в хладилния прицеп, който е закачил в Есекс в ранните часове на сряда и мунути след като е разбрал, че в него има 39 замръзнали до смърт мигранти се е обадил на Бърза помощ.

Ясно е движението на хладилника ковчег

Ирландската компанията Global Trailer Rentals Ltd (GTR) притежава част от хладилният контейнер станал ковчег на 39 китаеца.

Контейнерът е даден под наем от GTR на 15 октомври в Монахан в република Ирландия за 275  евро на седмица, оповести говорител на компанията пред британски медии. Фирмата е съобщила на полицията данните на наемателя и е дала достъп до данните от проследяващата система на камиона. 

Според британското издание Guardian GPS данните показват, че на 15 октомври влекачът е напуснал Монахан, влязъл в е Северна Ирландия, след това се е върнал в Република Ирландия. От пристанище Дъблин е стигна с ферибот до пристанище Холихед в Уелс сутринта на 16 октомври и до вечерта е напуснал Острова за да стигне до Европа.

Данните показвали още, че контейнерът е пътувал до Дюнкерк (Франция) и Брюж (Белгия). Дюнкерк е на 40 мин с ферибот от британския порт Кале и е известен като отправна точка за мигрантите към Англия. От данните става ясно още, че хладилникът е превозван между Великобритания и Европа два пъти между 17-ти и 22-ри Октомври.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!