Лудостта няма край: Расизмът застигна и козметиката на L'Oreal

Козметичният гигант премахва думи като "избелване" от продуктите си

Френският козметичен гигант L'Oreal обяви, че премахва думи като "избелване" от продуктите си в контекста на протестите по света срещу расизма, съобщава "Франс прес".

"Групата L'Oreal реши да премахне думите бял/избелващ, чист/белота, светъл/осветляващ от всичките си вечерни продукти за кожа", се казва в съобщение на компанията.

Обявлението ѝ следва решението в четвъртък на индийските и бангладешките подразделения на Unilever да преименуват местния си крем за изсветляване на кожата "Fair & Lovely" ("Светъл и прекрасен") по същата причина.

Англо-холандската компания Unilever, която през миналата година има приходи от около 500 млн. долара от продукта в Индия, уточни, че ще спре да използва думата "светъл" в името, тъй като марката е "ангажирана да празнува всички тонове на кожата" ,

Няколко компании - включително L'Oreal - бяха разкритикувани наскоро за изсветляващи кожата продукти след световния възход на движението Black Lives Matter ("Животът на черните има значение") след убийството на афроамериканеца Джордж Флойд от бял полицай в САЩ през миналия месец.

Johnson & Johnson заявиха миналата седмица, че ще спрат да продават някои продукти с марките Neutrogena и Clean & Clear, рекламирани като редуктори на тъмни петна в Азия и Близкия изток.

Няколко американски компании заявиха, че биха променили своята визуална идентичност, като например Mars, които казват, че планират да развият известната си марка Uncle Ben's, която използва карикатура на афроамериканец като свое лого.