МАЗ ще доставя нови автобуси с двигатели на Mercedes в Русия
Ако превозвачът хареса техниката, тогава Санкт Петербург, известен с любовта си към белоруските автомобили, ще ги купува в по-големи количества
През следващите пет месеца най-новият автобус МАЗ-303-266 ще се движи по един от централните маршрути на северната столица (по-точно по Невски проспект).
Ако превозвачът хареса техниката, тогава Санкт Петербург, известен с любовта си към белоруските автомобили, ще ги купува в по-големи количества.
С МАЗ-303 започва принципно ново поколение автобуси на Минския завод. Затова моделът първоначално е проектиран с оглед да се произвежда не само в дизелова, но и електрическа версия. За да подчертаят принципната новост, дизайнерите получиха пълен карт бланш: например в предната част на покрива се появи грандиозен ромб, който прилича на гърбица на бизон, символът на Република Беларус.
На констлукторите също беше позволено да се разхвихрят: от второто поколение автобуси остана само задната портална ос ZF. Напълно новата рама, изработена от устойчива на корозия стомана, е изградена на принципа на "рамкови пръстени" - така всички европейски марки изграждат своите „лайнери“ в момента. Покривът и повечето странични стени са изработени от пластмаса по последната мода.
Двигателят Euro-6 е от Mercedes Citaro, при това германските експерти дори са адаптирали двигателя специално за беларуските условия. Скоростната кутия е, разбира се, "автомат". Предното окачване (скоростната кутия и шасито се доставят от ZF) е независимо за първи път за автобусите MAZ. То е по-сложно от конвенционалния, но осигурява несравнимо по-плавно и гладко движение.
Нивото на пода е само 32 см. Това се счита за почти рекордна цифра! Отстрани на пътническия салон са монтирани осветление с LED ленти, както и USB конектори. Седалките могат да побират 27 души, като 11 от които са разположени на ниския под. А общият пътнически капацитет на модела 303 е 105 души. Оформлението на кабината на водача може да бъде много различно.
Цените все още не са обявени, доколкото са сглобени само няколко прототипа. Но МАЗ, отчитайки желанията и възможностите на превозвачите, едновременно подготвя и „бюджетна“ версия на автобуса. Той има двигател Euro 5, по-опростено обзавеждане и т.н.