Мечтаете си да сте редактор във Фейсбук? Тогава прочетете това!
Да си редактор на съдържание във Фейсбук, Туитър, Майкрософт и Гугъл е като всяка друга подобна позиция в голяма компания, която поддържа онлайн съдържание, което се създава от потребители. Но както можете да си представите, работата по оценяването на речта на омраза, насилието, порнографията, насилието над деца, смъртни заплахи и други подобни материали е ужасна работа, няколко бивши модератори на съдържанието споделят пред Wall Street Journal.
Изданието дори нарече това „най-лошата работа“ в сферата на технологиите. Именно незаконните и извратени видеа, снимки и език на омразата се превърнаха в грозното лице на технологичния бум.
Oсвен това, позицията е и лошо платена въпреки че гиганти като Фейсбук, Гугъл и Майкрософт са познати като едни от най-добрите за работа, редакторите на съдържание обикновено не са служители на трудов договор.
Заплащането е от 13 до 28 долара на час, според Bay Area. Голяма част от наетите издържат едва няколко месеца, а някои дори се отказват още първия ден, алармира изданието. За останалите, които все пак издържат на напрежението, корпоративната сигурност е много ниска – работят докато приключи временния им договор.
Все пак компании като Фейсбук и Майкрософт споделят, че взимат предвид тези специфики и осигуряват психологическа консултации на служителите си. Но въпреки това двама редактори на съдържание решават да заведат дело срещу Майкрософт, заради здравословни последствия от работата си и по-конкретно развиване на симптоми на постртравматочно стресово разстройство.
Една от засегнатите дори имала проблеми да се намира около собствения й син, защото той и възвръщал спомени и асоциации на снимки с детско насилие.Всичко това, по ирония на съдбата, се случва на фона на развитието на технологиите и тенденцията роботите да заменят много професии. Фейсбук вече развива изкуствен интелект именно за редакция на съдържанието.
Въпреки това, подобни инструменти не са достигнали ниво, в което да работят без човешки надзор. Това стана очевидно след поредица от споделени видеа с насилие във Фейсбук по-рано тази година, включително и от убийството в Кливланд и на различни самоубийци.
През март Марк Зукърбърг заяви намерението си да наеме още 3 000 човека към 4500-те вече наети, които да помагат при редактиране на съдържанието по цял свят.