Много лош удар за Илон Мъск, след като нарече спасителя на децата в тайландската пещера "педи"
Акциите на производителя на електрически автомобили Тесла се понижиха в понеделник, след като изпълнителният директор Илон Мъск нарече британския водолаз, участвал в спасяването на 12 тайландски деца "педофил", съобщават световните медии.
Загубите на акциите на Tesla са в размер на поне 4% или 2 млрд. долара от стойността си в понеделник след коментара на Мъск.
Скандалът с Илон Мъск се разгаря! Водолаз го посъветва да си пъхне подводницата „където боли“ (ВИДЕО)
Конфликтът между Мъск и спасителя започна миналата седмица. Спасителният екип отхвърли предложението на Илон за мини-подводница, създадена от SpaceX, да помогне за спасяването на 12-членния отбор футболисти и техния треньор от наводнената пещера в Тайланд.
Акциите на американския производител на електромобили Tesla понижиха стойността си с 3,5%, след като главният изпълнителен директор Илон Мъск отправи обида в Twitter към британски пещерен водолаз, участвал в спасителната акция на 12-те тайландски деца миналата седмица, предава Ройтерс.
В неделя Мъск написа в микроблогинг платформата, че ще направи видео как мини подводницата на компанията му преминава по целия път до пещера 5 без никакъв проблем. В публикацията си той отправя директна обида към водолаза, допълвайки, че “си го е търсил”.
Малко по-късно туитът беше изтрит.
Говорители и адвокати на Tesla не са отговорили на имейлите и телефонните обаждания на Ройтерс с искане за коментар относно изказването на Мъск.
Водолазът заяви, че обмисля да предприеме правни действия срещу Мъск във връзка с обидата. Съпругата на спасителя коментира, че той се връща във Великобритания на 19 юли, където ще се консултира с адвокати.
Миналата седмица водачът на спасителната операция в Тайланд отказа миниподводницата на Мъск, посочвайки, че не става за изпълняването на задачата. На 10 юли Мъск писа в Twitter, че въпросният човек “не е експерт по въпроса”.
Илон Мъск редовно използва Twitter, за да критикува начина, по който медиите пишат за Tesla, която се бори за изпълняването на производствените цели за своя Model 3, смятан за ключов за рентабилността на компанията.