Можете ли да приземите самолет? Всеки втори каза „да“
Ако човек, който няма опит и не е пилот, трябва да приземи пътнически самолет, най-важният фактор ще бъде радиовръзката
Добре е човек да има самочувствие. Някои хора обаче са склонни да се надценяват. Мъжете са особено изложени на риск, както показва проучване в САЩ. Те бяха попитани дали имат увереност, че могат да приземят самолет под ръководството на контрола на въздушното движение - без никакъв опит.
Почти половината от анкетираните мъже казаха, че могат да се справят.
Наистина ли е толкова просто? Можете ли наистина да приземите самолет като неспециалист? „Има шанс някои от пътниците да оцелеят“, казва пред швейцарския Blick Кристоф Регли, ръководител на авиационната програма в ZHAW.
„Но има нещо повече от това – дали безопасното кацане ще бъде успешно зависи от много фактори.“
Самият Регли е работил като пилот на авиокомпания в продължение на няколко години. Днес той също работи като пилот на свободна практика и инструктор на симулатор.
Радиовръзка
Ако човек, който няма опит и не е пилот, трябва да приземи пътнически самолет, най-важният фактор, според експерта, ще бъде радиовръзката с контрола на въздушното движение: „Ако някой от наземния персонал, който познава пътя, е свързан, шансовете потенциално се увеличават.“
Но как трябва да се случи това? Първо ще трябва да се свържете с контрола на въздушното движение чрез слушалки.
„След това идва важната подкрепа от земята: машината трябва да бъде навигирана до летището. „Трябва да мислите за спускането и да планирате достатъчно време“, обяснява Регли.
Тогава въздушният контрол ще трябва да обясни как се настройват задкрилките и как се удължава колесникът. След това скоростта трябва да се намали.
Трудното
Следва трудното: веднага щом колелата докоснат земята, трябва да въртите педалите. Спирачки! След като това стане, двигателят се изключва и можем да празнуваме. Мисицята „кацане“ е завършила успешно. Аплодисменти!
„Няма гаранция за безопасно кацане“, подчертава Регли. „Много зависи от комуникацията с контрола на въздушното движение. В зависимост от вида на самолета рискът от твърдо кацане е голям: машината може да се разбие или може да избухне пожар“.
Така че не е толкова лесно, колкото много хора вярват. В началото на обучението за пилот има много теория: метеорологични науки, комуникация, летателни технологии, навигация, аеродинамика - и дори психология.
1500 лв. Казино Бонус за Нови Клиенти на efbet.com
„На практика много се тренира в летателния симулатор“, казва лекторът на ZHAW.
След това започвате с малки самолети, преди да работите като първи офицер в големи пътнически самолети.
„След като натрупаш много опит, ставаш капитан на полета. Това е дълго и преди всичко скъпо нещо.
Но само полетният симулатор не е достатъчен: „Той наистина ви помага да опознаете системата“, казва Регли. „Но това не ви помага да придобиете усещане за самолета – просто ви трябва опит.“
Превод: БЛИЦ
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук