Мъск взе главите на целия меркетингов екип на "Тесла" в САЩ
Милиардерът потвърди новината в Х и обясни защо го е направил
"Тесла" изглежда е съкратила целия си маркетингов екип в САЩ, чийто живот беше твърде кратък.
Компанията съкрати целия си екип за "съдържание за растеж" в САЩ в неотдавнашния си кръг от съкращения, според съобщение на Bloomberg. Екипът е включвал група от около 40 души, посочва изданието.
Tesla все още има малка група маркетинг служители, базирани в Европа, каза човек, запознат с проблема.
Илон Мъск отговори на публикация в X, в която се казва, че съкратеният персонал „може да свърши по-добра работа с рекламите си“.
„Точно така. Рекламите бяха твърде общи – можеше да е всяка кола“, пише Мъск в отговор.
Мъск каза на персонала миналата седмица, че съкращава повече от 10% от работната сила на Tesla.
Много засегнати работници на Tesla бяха уведомени в рамките на часове от вътрешния имейл на Мъск, че техните позиции са съкратени. Известията за съкращения продължиха до края на седмицата. В петък няколко специалисти по подбор на персонал в компанията бяха уведомени чрез телефонно обаждане, че постовете им са съкратени, съобщи Business Insider по-рано.
През по-голямата част от историята си компанията за електрически превозни средства е оцелявала без традиционна реклама - вместо това разчитайки на информация от уста на уста и публикации от Мъск, който рекламира продуктите на своята компания сред своите 181,5 милиона последователи в X, известен преди като Twitter.
Но всичко това се промени миналия май, когато Мъск обяви на събитие за акционери, че за първи път ще „изпробва малко реклама и ще види как ще върви“.
Мъск, който каза, че мрази рекламата, се съгласи с този ход, след като инвеститорите на Tesla го призоваха, като един от тях заяви, че компанията трябва да прилича повече на Apple. Компанията пусна това, което изглежда беше първата й реклама миналата година.
Екипът за растеж, ръководен от старши мениджър Алекс Инграм, стартира само преди около четири месеца, съобщи Bloomberg. Инграм също е уволнен.
Решението на Tesla да съкрати своя маркетингов екип идва, след като продажбите на Tesla се сринаха и компанията отчете по-ниски от очакваните числа за доставки по-рано този месец.
Tesla ще отчете последните си тримесечни печалби във вторник, дни след като обяви, че намалява цените на своите автомобили.
Превод и редакция: БЛИЦ