Любител на самолети е успял да заснеме момента, в който полет 214 на „Асиана Еърлайнс“ се разби на летището в Сан Франциско. При удара в земята, машината се е преобърнала, преди да спре в облак от прах и дим.
Фред Хейс е снимал самолети как излитат и кацат на около миля от аерогарата, когато Боингът се е приземил фатално. Кадрите, показани от Си Ен Ен, бяха разпространени, докато Националното бюро за безопасност на транспорта разкри, че екипажът на самолета, летял от Сеул за Сан Франциско, е направил грешка при захода към пистата седем секунди преди сблъсъка със земята и се е опитал да я коригира. <br /> <br /> Кадрите и няколко драматични снимки показват цялата катастрофа &ndash; от момента на удара до извисяването на черен дим от машината. При трагедията загинаха две китайски ученички, над 180 са ранени. <br /> <br /> Предварително проучване на информацията от черните кутии на машината разкри комуникациите между самолетната кабина и диспечерите преди фаталното приземяване. Кацането е било рутинно, докато диспечерът не видял, че самолетът се удря в дигата край морето. &bdquo;Скоростта му бе значително под 174 възела, като не говорим само за няколко възела&ldquo;, казаха от Бюрото. <br /> <br /> Според черните кутии, на самолета е било дадено разрешение за кацане, то е било потвърдено от екипажа. След подготовката за захода към пистата е бил спуснат и колесникът. Препоръчаната за кацане скорост е била 137 възела, като не е имало аномалии или повод за притеснения. <br /> <br /> Седем секунди преди удара, член на екипажа казва скоростта да бъде увеличена, чува се преместване на лоста за скорост, а 1,5 секунди преди сблъсъка със земята се издава заповедта &bdquo;заобиколи&ldquo;. Въпросната командва се използва, когато екипажът вземе решение за отказ от приземяване и предприемането на втори опит за кацане. <br /> <br /> Данните от кутиите сочат, че скоростта на машината е била по-ниска от препоръчаната. Няколко секунди преди удара е била подадена газ към двигателите, които са реагирали нормално. <br /> <br /> В момента пилотите са тествани за алкохол и наркотици. Информацията от черните кутии бе разпространена, след като стана ясно, че системата за кацане, която е предназначена да води самолетите по глисадата за кацане предимно при лоши метеорологични условия Glide Path, е изключена планово на летището от 1 юли, за което всички са били информирани. Тази система позволява пълен контрол върху кацането на самолета.<br /> <br /> Експерти са на мнение, че пилотите вече са свикнали твърде много с въпросната система, която е на десетки години. Тя е била изключена заради модернизиране на основната писта на летището в Сан Франциско. <br /> <br /> <object width="500" height="234" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" id="ep_859"> <param name="allowfullscreen" value="true" /> <param name="allowscriptaccess" value="always" /> <param name="wmode" value="transparent" /> <param name="movie" value="https://i.cdn.turner.com/cnn/.element/apps/cvp/3.0/swf/cnn_embed_2x_container.swf?site=cnn&amp;profile=desktop&amp;context=embededition&amp;videoId=us/2013/07/07/vo-plane-sf-plane-crash-on-cam.courtesy-fred-hayes&amp;contentId=us/2013/07/07/vo-plane-sf-plane-crash-on-cam.courtesy-fred-hayes" /> <param name="bgcolor" value="#000000" /><embed src="https://i.cdn.turner.com/cnn/.element/apps/cvp/3.0/swf/cnn_embed_2x_container.swf?site=cnn&amp;profile=desktop&amp;context=embededition&amp;videoId=us/2013/07/07/vo-plane-sf-plane-crash-on-cam.courtesy-fred-hayes&amp;contentId=us/2013/07/07/vo-plane-sf-plane-crash-on-cam.courtesy-fred-hayes" type="application/x-shockwave-flash" bgcolor="#000000" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="416" wmode="transparent" height="234"></embed></object> <br type="_moz" />