Отговори ли на очакванията ледоразбивача „Арктика“?

Плавателният съд, представян като най-мощния кораб от този тип в света и символ на амбициите на Москва за Арктика, се върна в пристанището в Санкт Петербург

Руският ядрен ледоразбивач „Арктика“, представян като най-мощния кораб от този тип в света и символ на амбициите на Москва за Арктика, се върна в пристанището в Санкт Петербург след изпитателно двудневно плаване, предаде Франс прес и БТА.

Предназначен за транспортиране на втечнен природен газ от Арктика, огромният плавателен съд е с размери 173 метра дължина и 15 метра височина. Той беше построен в корабостроителницата на втория по големина руски град.

През двата дни на изпитване на кораба в море са били тествани неговата способност за маневриране и алгоритмите за функциониране, казва Мустафа Кашка, директор на Атомфлот, компанията, отговаряща за флотилията от руски ледоразбивачи

Въпреки че е с ядрено задвижване, за първото пътуване „Арктика“ е използвала дизелов двигател. Според конструкторите на кораба той може да преминава напред през 2,8 метра лед.

Арктика е част от един по-глобален руски проект, предназначен да позволи корабоплаването през цялата година през Северозападния пасаж, който свързва Атлантическия океан с Тихия океан през Арктика. Той трябва по-специално да опрости за Русия доставката на въглеводороди към Югоизточна Азия.

Финални тестове на кораба са предвидени за март и април догодина. Той ще влезе в експлоатация през май 2020 г. Русия строи два други подобни кораба – „Урал“ и „Сибир“.