Американски астрономи от НАСА потвърдиха откриването на "Нова Земя" - планета, където температурата, където термометъра заковава константните 22 градуса. Тя се намира в центъра на обитаемата зона на звездата си. Планетата, наречена Кеплер-22b е открита от екип учени, работещи с телескопа на НАСА "Кеплер".
Този обещаващ свят е 2,4 пъти по-голям от Земята и официално е признат за най-сходния й.<br /> <br /> Кеплер-22b е на такова разстояние от своята звезда (не много по-различна от нашата и на около 600 светлинни години от нас) и това дава основание на учените да смятат, че на нея е възможно съществуването на живи организми. <br /> <br /> Температурата на повърхността, където е много вероятно да има вода, е около 22 градуса, а атмосферата е благоприятна да поддържа живота. Годината на Кеплер-22b трае 290 дни.Учените, обаче, засега не могат да установят масата на планетата, идентифицирана преди две години. Едно от предположенията, пише &quot;Ню сайънтист&quot;, е че тя може да е под 36 пъти по-лека от Земята.&nbsp; <br /> <br /> Досега телескопът &quot;Кеплер&quot; е открил над 1000 планети кандидати, десет от които са близки по размер до Земята и кръжат в обитаемата зона на звездите си. През февруари бе съобщено за 54 нови светове, на които би могло да съществува живот. <br /> <br /> Очаква се много от тези кандидати за Земя 2.0 да бъдат признати и одобрени в близко бъдеще, въпреки че предефиниране на границите на &quot;обитаемата зона&quot; смъкна броя им. Първата потвърдена от тях е именно Кеплер-22b - тя е и най-малката планета от всички, които се намират в средата на обитаемата зона около звезда, подобна на Слънцето.<br /> <br /> <br /> <br />