Екип от учени за първи път откри вода в атмосфера на планета, която се намира в орбитата на далечна звезда. Името на галактиката е К2-18B и е един от възможните кандидати, на които може да се търсят извънземни форми на живот.

K2-18B се намира на 111 светлинни години, което означава, че хипотетично тя не може да бъде изследвана, защото до нея трудно ще стигне апаратура. Учените обаче се надяват през следващите десет години, с помощта на телескопи, да определят дали в атмосферата на планетата се съдържат газове, произведени от живи организми.

д-р Ангелос Циарас, астроном: За първи път откриваме атмосфера около планета, която не е газов гигант, супер Земя, и се намира в обитаемата зона на звездата. Това означава, че температурата ѝ е подходяща за наличието на вода в течно състояние.
Как обаче астрономите направили откритието си - с помощта на снимки на планети, правени от телескопа "Хъбъл" през между 2016 и 2017 г. Учените определили химическия състав на атмосферите им като наблюдавали измененията на светлината докато телата обикаляли около слънцата си. Само при К2-18B пречупването предполага наличието на водни молекули. С помощта на компютърен модел учените определили, че е възможно в атмосферата ѝ да има до 50% вода - случай без прецедент в Слънчевата система.