Причината за аварийното кацане на “Боинг-777” на лондонското летище Хийтроу през януари тази година е най-вероятно попаднало парче лед в горивната система на самолета, се казва в отчета на комисията, създадена за разследване на инцидента.
Според експертите минута преди кацането налягането в горивната система паднало рязко, което предизвикало загуба на тяга в двигателите. Следователите обаче не могат да кажат как би могъл да се образува лед в горивната система. В авиационното гориво има малко количество вода – около 5 литра при напълно зареден резервоар. В доклада обаче се посочва, че количеството вода, открито в горивната система, е било твърде малко за този модел на “Боинг”. Самолетът на британската авиокомпания “Бритиш Еъруейз”, на чийто борд се намираха 136 пътници и 16 членове на екипажа, пристигаше от китайската столица Пекин. Пилотите като по чудо успяха да удържат самолета, без да му позволят да се удари в полосата за кацане. Самолетът допрял тревата близо до полосата, след което самолетът поднесъл, откъснало се шасито му и отчасти били повредени крилата му. Само няколко души били леко ранени. Пътниците разказаха, че полетът от Пекин преминал нормално и аварията била напълно неочаквана за тях. “Нямаше никакви признаци, че ни чака трудно кацане. Ударът в земята бе много силен. И преди съм преживявал тежки кацания, но си помислих, че това е най-тежкото в живота ми”, заяви Джеръм Енсинк, който бил сред пътниците в самолета. Заради инцидента тогава се наложи да бъдат отменени около 200 полета от “Хийтроу”, а много самолети бяха насочени за кацане на други летища. “Боинг-777” се смята за един от най-надеждните съвременни лайнери. От 1996 г., когато започва да функционира, самолет от този тип не е попаднал в нито един сериозен инцидент. /Би Би Си