Попълнете търсена ключова дума или фраза

Покрай Земята мина загадъчен астероид

https://blitz.bg/svyat/pokray-zemyata-mina-zagadchen-asteroid_news68011.html Blitz.bg Лондон, Великобритания 13 Ян. 2010, 18:02 122 прочита 0 коментара
Астрономите са открили загадъчен астероид с параметри на орбитата, от които вадят предположения, че може би е създаден от човека космически апарат. Точно днес той се приближава до Земята на минимално разстояние, съобщава MIGnews.com.
Съобщението за откритото небесно тяло е публикувано на сайта на Центъра за малки планети към Международния астрономически съюз. <br /> <br /> Съгласно разчетите на учените астероидът, обозначен като 2010 AL30, е с размери около 10-15 метра. Около 12:48 по Гринуич днес той приближи Земята на минималното разстояние - 128 000 км, което е около три пъти повече от разстоянието, на което са геостационарните спътници. <br /> <br /> &quot;Този обект има период на обръщане една година. Следователно това вероятно е създаден от човека обект, а не естествено небесно тяло&quot;, разсъждават италианските астрономи Ернесто Гуидо и Джовани Состеро от обсерваторията Реманцако, които са получили снимки на астероида. <br /> <br /> Американският астроном Алън Харис от Института за космически науки опонира обаче, че орбитата на новооткрития астероид не е необичайна и не прилича на орбитите на космическите апарати. <br /> <br /> В периода на максимално сближаване със Земята астероидът 2010 AL30 може да се наблюдава с телескоп в съзвездията Риби, Орион и Телец като звезда от 14-та величина, уточняват учените. <br /> /БЛИЦ