На поръчките за снимки и реклами на ексклузивната бабичка могат да завидят дори и модели в разцвета на силите си и с опаковка, все още независеща от ботокс. Знаменитата някога Дафни Селфе се снима по секси-бельо и в благотворителна кампания на британската фирма Oxfam.
Щръкналите раменни кости, блестящите очи и сребристата грива са отличителните знаци на старата дама. Британката днес дори е още по-успешна като супер-модел, отколкото на младини. Кариерата й стартира през 50-те години на миналия век, когато представите за идеална фигура са били съвсем различни от днешните. <br /> <br /> За девойките някога е било най-важно да изглеждат здрави.. Спортната осанка с кръшна талийка на розовобузестата на младини Дафне перфектно пасвала на този идеал. Идеалът, по който се подбирали манекенките за работа в големите търговски къщи, за да рекламират прескъпите кожени палта и луксозни напитки.<br /> <br /> Днес, след почти 60 години бабата, става кампаниен модел както на Dolce &amp; Gabbana, така и емблема на дизайнера Волфганг Юп, позира пред обективите на такива асове като Ник Найт и Ранкин и украсява кориците на най-реномирани модни списания. 83-годишната дива вместо да репрезентира старостта в с големия свят на модата, минава за самото въплъщение на класиката, чувството за достойнство, куража и естественността на човека, неподвластна на времето.<br /> <br /> По време на благотворителната кампания на Oxfarm Дафне позира в прословутия корсет на Жан Пол Готие, в който и Мадона се разхождаше по време на турнетата си през 90-те години на миналия век. Не е чудно, че Готие , наричан още &bdquo;ужасното дете&rdquo; на френската мода, преоткрива като супер-звезда баба Дафне. Не случайно Готие минава за първия дизайнер в света, работещ с дебели и грозни, възслаби и стари модели, сиреч с &bdquo;истински хора&rdquo; (колкото това и да не пасва на мераците на пластичните хирурзи и на други продавачи на илюзии за младост и вечно щастие) <br /> <br /> Всичко е естественно по Дафне &ndash; никакъв ботокс, никакви подплънки, силикон или инжекции. Като че ли целият й живот може днес да се прочете по многобройните гънки по деколтето и шията, по лицето, около очите и устните, по ръцете, корема и бедрата. И това се струва необикновеннои интересно и провокиращо, на фона на доскучаващата симфония от силикон и ботокс, крачеща днес навред по подиумите и по лустросаните медийни издания.<br /> <br /> <strong>Зорница ИВАНОВА-ДИНКЕЛМАН, Берлин, специално за БЛИЦ</strong><br />