Стойността на дъщерната компания на Nokia е в бранда Vertu, не толкова в технологията на апарата, както и в потенциала за увеличаване на продажбите на луксозните телефони сред новобогаташите в страни като Азия и Близкия изток.
<p>Nokia е в напреднала фаза на преговори с фонда за дялови инвестиции Permira за продажбата на дъщерната си компания Vertu, съобщава Financial Times (FT). Очаква се сделката за бранда на най-скъпия мобилен телефон в света да донесе около 200 млн. евро на финландския производител на мобилни телефони. Продажбата е част от опитите на Nokia да оптимизира дейността си, включително и чрез продажбата на активи, които не сa основни за компанията.<br /> <br /> Стойността на компанията е в бранда Vertu, не толкова в технологията на апарата, както и в потенциала за увеличаване на продажбите сред новобогаташите в страни като Азия и Близкия изток, коментират хора, които са близки до преговорите. Годишните приходи от бизнеса на Vertu се оценяват на 200 до 300 млн. евро, включително и аутлетите, които продават телефони с луксозната марка в 60 страни, посочва в. &quot;Капитал&quot;. &nbsp;</p> <p>Северно-европейската група за дялови инвестиции EQT също е водила преговори за покупката на Vertu, но според запознати с хода им, те не са достигнали до някакъв прогрес. Сред кандидат-купувачите е имало и компании за луксозни стоки, отбелязва FT. За Permira сделката ще донесе още един бранд в портфолиото й от луксозни и технологични марки, сред които са такива като Hugo Boss и Valentino.</p> <p>Базираната във Великобритания Vertu е създадена през 1998 г. с цел да задоволи нарастващото търсене сред богатите на стоки, които да бъдат и символи на техния материален статус. Телефоните се произвеждат ръчно и цената им може да достигне 200 хил. паунда, заради компонентите, които са от благородни метали. Мобилните телефони може да имат кристални дисплеи и клавиши със сапфири. За тях има специални мелодии, които са създадени от популярни групи и оркестри. Vertu работи в партньорство и с автомобилния бранд Ferrari.</p> <p>Nokia се опитва да продаде части от бизнеса си, които не са основни, за да свие производствените си разходи. Компанията се фокусира върху увеличаването на продажбите на смартфоните Nokia Lumia, които използват операционна система Windows.</p> <p>&quot;Има неща, които правим днес, но които може да се наложи да спрем в бъдеще&quot;, коментира главният изпълнителен директор Стивън Елоп, след като обяви спада на продажбите за първото тримесечие на годината. Те се свиха с близо 30%&nbsp; до 7.4 млрд. евро, като компанията отчете и оперативна загуба в размер на 1.3 млрд. евро. &quot;Ние предприемаме бързи действия, за да осигурим бъдещ растеж и успех на Nokia&quot;, коментира Тимо Ихамуотила, финансови директор на компанията.&nbsp;</p> <p>Групата реагира на скорошното понижаване на кредитния й рейтинг до &quot;боклук&quot; като увери, че финансовото й състояние остава стабилно. Тя изтъкна това, че разполага със средства и активи на обща стойност от около 9.8 млрд. евро към края на март, а нетната й кешова позиция достига 4.9 млрд. евро.</p>