Сблъсък на близки до Земята, много стари звезди.
Уникални снимки направиха астрономи с помощта на телескопа Хабъл. Те са успели да уловят процеса на създаване на елиптични галактики, съобщава TechNews.bg. Учените са изследвали сблъсъка на галактики от групата HCG 31 на разстояние 166 милиона светлинни години от Земята. В този регион Хабъл е открил четири неразвити галактики-джуджета, които са в процес на сблъскване.<br /> <br /> Наблюдаваните звезди са разположени относително близко до Земята, а процесът на взаимодействие между тях протича от няколкостотин милиона години. В някои кълбовидни купове от галактики-джуджета са открити звезди на възраст от порядъка на 10 милиарда години, което означава, че те са много стари.<br /> <br /> За астрономите е голяма изненада откриването на толкова стари звезди в относителна близост до Земята. Подобни обекти обикновено се намират на милиарди светлинни години от нашата планета. Снимки и описания са достъпни на сайта на проекта, а по-подробна статия за откритието се очаква да излезе в списание The Astrophysical Journal.<br /> <br /> Досега Хабъл е &bdquo;видял&ldquo; голям брой региони с активно образуване на звезди. В много от тях има по над 100 хиляди звезди на възраст под 10 милиона години. /БЛИЦ<br />