"Работа, обичам те": Какво знаем за екипажа на разбилия се в Иран самолет СНИМКИ

Всичките му членове са много опитни, грешка за причина за трагедията не може да се допуска, смятат официални лица

На борда на пътническия самолет на Украинските авиолинии, който се разби в Иран, е имало 9-членен екипаж. Всичките негови членове са били изключително опитни, пише "Страна уа".  

В авиокатастрофата са загинали пилотите Алексей Наумкин, Владимир Гапоненко и Сергей Хоменко, а също стюардите и стюардесите Екатерина Статник, Игорь Матков, Мария Микитюк, Денис Лихно, Валерия Овчарук и Юлия Сологуб.

Командирът на екипажа Владимир Гапоненко е завършил летателната академия в Кропивницки, имал е 11 000 летателни часа. Оставил е две дъщери. 

Съпругата на Гапоненко разказа, че в момента се държи само заради децата им.  

Владимир Гапоненко и семейството му 

На борда още са се намирали втория пилот Сергей Хоменко и пилотът-инструктор Алексей Наумкин, които имат съответно по 7 600 и 12 000 летателни часа. 

На борда още е имало двама стюарди и четири стюардеси. 

27-годишната Екатерина Статник е обичала да пътешества. Профилите ѝ в социалните мрежи са пълни със снимки от различни страни. Колежката ѝ Валерия Овчарук също се е възхищавала на своята работа и е публикувала снимки от различни кътчета на света.  


Валерия Овчарук 

"Работа, обичам те", така е подписала последната си снимка в Instagram Овчарук.

Самолетът, пътувал от Техеран за Киев, се разби малко след излитането си. Всичките пътници и 9-членния екипаж на борда на машината загинаха.  

Съветникът на вътрешния министър Евгений Терехов в профила си във Фейсбук публикува снимки на загиналите пилоти и стюарди. "Екипажът не е загинал, той просто се е качил на небето... Светла им памет", написа още Терехов.



От Международните авиолинии на Украйна съобщиха, че отчитайки сложността и продължителността на полета, съставът на екипажа е бил подсилен. 

"По наши данни, самолетът е набрал височина до 2400 метра. Отчитайки опита на екипажа, вероятността за грешка е минимална. Просто не допускаме такива", отбеляза вицепрезидентът на МАУ по летателните дейности Игор Сосновский. 

Превод и редакция: БЛИЦ