Завод в Екатеринбург предизвика критики, след като реши да рекламира произвеждан от него сладолед с образа на чернокожия президент на САЩ Барак Обама. Плакатът с реклама за шоколадово-ваниловия сладолед “Дует” с надпис “На устата на всички – Тъмно в Бяло” /У всех на устах – Темное в Белом!/, на който е изобразен чернокож мъж на фона на Капитолия, беше определен като проява на расизъм.
Скандалът избухна, след като рекламата беше публикувана на сайта Ads Of The World. На въпроса на публикувалия плаката блогър дали това е расизъм много от посетителите на сайта отговарят утвърдително.
За Скай нюз ръководителят на правозащитната организация “СОВА”, базирана в Москва, каза, че макар и изображението само по себе си да няма агресивна обремененост, то може да разпали расистки настроения.
Компанията “Восход”, разработила рекламната кампания, побърза да увери, че изображението не съдържа никакъв расистки смисъл. По думите на хората от компанията с тази картинка те просто отбелязват факта за чернокож президент в Белия дом.
Авторът на рекламата Андрей Губайдулин заяви за АФП, че тя не е расистка, тъй като в Русия има различна от западните страни гледна точка към расовата принадлежност. “За Русия това не е расизъм. Това е само веселие, нищо повече”, заяви творческият директор на рекламната агенция.
Ако се проучат и останалите рекламни плакати на сладоледа, създадени от същата фирма, можем да се съгласим, че едва ли става дума за зла умисъл, а по-скоро за пошлост и преднамерено балансиране по ръба с цел да се предизвика интерес, посочва Newsru. /БЛИЦ