Скоростта на снижаване на руския пътнически самолет А321 на компанията „Когалимавиа“ (Metrojet) преди катастрофата показва, че самолетът е бил неуправляем. Такова е тълкуванието на бившия експерт по безопасност на Boeing и авиационен инженер Тод Къртис на разпространените от сайта Flightradar24 данни от полета, предава РИА Новости, цитирана от "Фокус".
&bdquo;Данните на Metrojet показват, че при нормална ситуация самолетът е започнал стремително да губи скорост и височина. Оповестените данни не обясняват, защо самолетът се е отклонил от курса си&ldquo;, отбелязва Къртис.<br /> <br /> &bdquo;Отбелязаният темп на загуба на височина е много по-голям, отколкото аз бих очаквал от нормално снижаване или дори от стремително, но контролирано снижаване, което екипажът би могъл да предприеме, ако реагира на извънредна ситуация, например на спад на налягането в салона&ldquo;, посочва още експертът.<br /> <br /> По негови думи, данните на Flightradar24 се базират на сигнали от самолета, получени в различни точки на земята. &bdquo;Това не е същото, като информацията, която се съдържа в &bdquo;черната кутия&ldquo;, уточнява Къртис. Освен това, твърди той, преди обработка, информацията може и да не съответства точно на хронологията на събитията.<br /> <br /> От своя страна френският авиационен експерт Жерар Фелдзер, който в миналото е работил и като пилот на самолетите Airbus смята, че бордовите записващи устройства на разбилия се над Синай руски самолет Airbus A321 трябва да бъдат анализирани от експерти в Русия или Франция. <br /> <br /> По думите на Фелдзер, обстоятелствата около катастрофата на самолета &bdquo;могат да се изяснят много бързо, но само в случай че египтяните са в състояние да интерпретират тази информация&ldquo;.<br /> <br /> &bdquo;Египетските специалисти могат да анализират данните с помощта на руските експерти, но за това им е необходимо специално оборудване, каквото в Египет може и да няма. Ето защо е нужно кутиите да бъдат изпратени или в Русия, или във Франция&ldquo;, подчертава експертът. <br /> <br /> Според него, анализът на &bdquo;черните кутии&ldquo; и проверката за следи от взривни вещества може да отнемат до няколко седмици.&nbsp;/БЛИЦ<br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br /> ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ ОТ РАЗСЛЕДВАНЕТО НА ТРАГЕДИЯТА С РУСКИЯ САМОЛЕТ НАД СИНАЙ!</strong></span>