Сбъдната мечта: Компания предлага почивка и ти я плаща!
Работещите ще могат да изпълняват задълженията си, като същевременно се наслаждават на почивка в арабската столица
Да посетиш мечтана дестинация и да ти платят за изживяването. Това вече е възможно в редица държави благодарение на нови подходи за увеличаване броя на посетителите, пишат от БНТ.
Тези опити от страна на туристическия бранш създават т.нар. „ваксинационен туризъм“, който започва да се прилага в държави по целия цвят. Той стимулира почивките и екскурзиите чрез различни здравни и финансови мерки.
Някои дестинации предлагат безплатно ваксиниране с цел да привлекат туристи, а други дори си плащат за такива. Макар методите да са различни, целта е една – възстановяване на туристическия сектор след последиците от КОВИД кризата.
Възнаграждение за посещение
Правителството в Малта обмисля предложение, с което чуждестранните туристи да получават до 200 евро възнаграждение, ако посетят страната за поне три дни това лято.
Туристите, които резервират престой в четиризвезден хотел ще получат по 150 евро, а тези в тризвезден – 100 евро. Планът предвижда и увеличение на възнаграждението от 10% за туристите, които посетят остров Гозо, намиращ се само на пет километра от Малта.
Програмата се отнася само за туристи, които са направили резервация без услугите на туристическа агенция. С това правителството се надява да привлече около 35 хил. туристи в страната.
“Схемата има за цел да постави хотелите в Малта в много конкурентна позиция със завръщането на международния туризъм“, каза министърът на туризма Клейтън Бартоло, цитиран от Ройтерс.
Туристическата индустрия представлява 27% от икономиката на Малта, сочат данни на Световния съвет за пътувания и туризъм. През 2019 г. Малта е привлякла 2,7 млн. туристи, но през 2020 г. посещенията отчитат спад с повече от 80%.
Финансовото поощряване на туристите е практика и в Санта Мария, щата Калифорния, където туристи получават по 100 долара за визитата си в града. Условието е те да останат за поне две нощувки в района. Сумата се изплаща чрез ваучери, които могат да се използват в ресторантите и винарните в града.
Визита, ваканция и ваксинация
Друг подход към пакета за привличане на туристи са ваксините. Малдивите скоро ще започнат да предлагат на своите посетители безплатна имунизация при пристигане в страната. Инициативата е наречена „Трите В-та“ – визита, ваксинация и ваканция, и насърчава туристите да посетят страната, да се ваксинират и да се насладят на ваканцията си.
Планът предвижда туристите да получат двете дози от ваксината. Това означава, че те не само ще бъдат стимулирани да посетят страната, но и да останат там за няколко седмици, докато очакват поставянето на втора доза.
Малдивите бяха една от първите държави, които напълно отвориха границите си за туристи. Властите очакват тази година броят им да е около 1,5 милиона.
Подобна практика започва и в Аляска, където ще се предлагат имунизации на всички туристи, които посещават или напускат щата през едно от четирите големи летища.
За целта ще се използват ваксините на "Пфайзер" и на "Модерна", като и двете изискват поставяне на две дози в рамките на няколко седмици. Туристите обаче могат да решат да получат втората си доза и когато се върнат в страната си.
„Идеята е, че след като имаме достъп до ваксини, защо тогава да не ги използваме? Ето какво искаме да кажем на нашите туристи: ако дойдете в Аляска, ще получите безплатна имунизация“, каза губернаторът на Аляска Майк Дънлийви.
На работа "от вкъщи"
В Дубай стартира програма за хора на дистанционна работа. Програмата иска да прикани работещите от вкъщи, да пренасочат дейността си на територията на Обединените арабски емирства за период от една година.
Работещите ще могат да изпълняват задълженията си, като същевременно се наслаждават на почивка в арабската столица. Дубай беше една от първите дестинации, които облекчиха рестрикциите си за влизане на туристи.
Аналогична програма стартира и в Доминика. Инициативата „Работа сред природата“ дава възможност за престой на острова в период до 18 месеца на работещите дистанционно, учените и техните семейства. Моделът вече се налага и в други дестинации, сред които Бермудските острови, Бахамите, Карабите и Пуерто Рико.
Световният туристически бранш е загубил 935 млрд. долара за първите десет месеца от 2020 г., сочат данните на Световната организация по туризъм към ООН. Надеждите за тази година са туризмът да започне постепенно да се възстановява.
Държавите вече прилагат различни методи, за да привлекат туристи на територията си. Само времето ще покаже кои от тях ще се окажат успешни и кои не. Дали те ще бъдат оправдани е въпрос не само на време, но и на темпове на ваксинация.