Продавачът трябва да поеме всички разходи по подмяната
&quot;В случай на замяна на дефектна потребителска стока продавачът трябва да я отстрани от мястото, където е била инсталирана добросъвестно от потребителя и да инсталира на нейно място заместващата стока или да поеме необходимите за тези действия разходи. Въпреки това възстановяването на тези разходи може да се ограничи до размер, пропорционален на стойността на изправната стока и на значимостта на недостатъка&quot;.<br /> <br /> Това постанови Съдът на Европейския съюз в навечерието на астрономическото лято, написа &quot;Правен свят&quot;. Точно, когато настъпва &quot;сакралният&quot; сезон, в който хората се хвърлят да извършват ремонти и подобрения на жилищата си. И, ако се случи да получат некачествена стока (мебели, уреди, строителни материали и пр.), се разбива не само ентусиазмът им, ами и семейният бюджет. Започва ходене по мъките, което освен време, коства и сериозни допълнителни разходи на потребителите. В случаите с фаянс и теракот &quot;непредвиденият разход&quot; скача главоломно &ndash; в пъти.<br /> <br /> След решението на Съда на Люксембург се отваря нова възможност за претенции на недоволните клиенти и от задължения за продавачите на дефектиралата стока. При леснодвижими вещи, като дивани, телевизори, хладилници &ndash; разходът на продавача би бил само за транспорт и &quot;хамалската&quot; част. <br /> <br /> Нещата стават по-сериозни при вещите, които се монтират на място &ndash; миялни, перални, кухни, фурни, котлони и пр., за които ощетените клиенти са заплащали на майстори. А най-ужасната ситуация е с поставянето на фаянс и теракот. Няма нужда от доказателства фактът, че в домашните ремонти (а и на офиси) няма по-отвратителна, бавна и мръсна работа от свалянето и изхвърлянето на стари &quot;плочки&quot;, подготовката на терена и поставянето на нови! А за финансовото изражение на тази операция да не говорим. <br /> <br />