След смъртоносния инцидент в Генуа: Властите готвят сериозно наказание за оператора на моста убиец

Италианските власти обявиха, че операторът на моста „Моранди”, който се срина в сряда, ще бъде глобен и поискаха да плати реконструкцията на съоръжението. 39 души, сред които 3 деца, загинаха при срутването.

Очаква се броят на жертвите да продължи да расте, информира Нова телевизия.

Аварийните екипи не са спирали работа вече 24 часа с надеждата, че ще успеят да намерят оцелели. Свидетели казали, че под развалините от моста се чували викове за помощ. Дори без яснота дали това е достоверно, близо 300 пожарникари работиха и след залез слънце под светлината на големи прожектори.

„Хората все още не са разпознати. Искаме да сме дискретни, за да кажем със сигурност кои са, по процедурата за официално разпознаване”, заяви Александра Бучи, шеф на местната пътна полиция.

24 часа след рухването на моста не е ясно колко са изчезналите. Според някои четирима, според други - повече от 10. Медиите в Италия тиражират историята на бившия младежки национал по футбол Давиде Капело, който минавал по моста в момента на срутването. Въпреки 50-метровия полет той е невредим. Малцина обаче са извадили този късмет. 

„От това, което ми обясниха, броят на жертвите ще се увеличи. Това е невероятна трагедия. Още повече, че не е резултат от инцидент или експлозия. Основната версия е структурна повреда”, заяви премиерът Джузепе Конте. „Ясно е, че съоръжението, както много други в Италия, е остаряло. Но на моста е извършвана поддръжка. Ще направим необходимите проучвания, заедно с прокуратурата, за разберем какво е довело до срутването и да не позволим подобни трагедии да се повтарят”.

Проверката, за която говори премиерът, започва още днес. Транспортното министерство разпореди инспекция на всички по-стари мостове и тунели. Повечето медии и специалисти сочат несъвършената конструкция на моста като основна причина за трагедията. 

През 60-те години мостът „Моранди” е даван като пример за инженерно постижение в Европа.  С годините обаче се появяват съмнения, че конструкцията не е изчислена правилно и не може да носи собственото си тегло. Сега се припомнят и интервюта на инженери от 2016 година, в които се казва, че цялото съоръжение трябва да бъде подменено.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ