Мишел Обама избра облекло в нетрадиционния жълт цвят за встъпването в длъжност на съпруга си, с което доведе модистите до нервна криза, предадоха агенциите. Новата 45-годишна първа дама избра блестяща рокля и подхождащ й жакет в златно-жълто от родения в Куба американска дизайнерка Исабел Толедо. Към него новата първа дама добави меки ръкавици от зелена кожа и широка диамантена огърлица.
Модните дизайнери многократно описаха тоалета като зашеметяващ, елегантен и носещ топлина в мразовития ден, пише "Слава". Според Патрисиа Меърс, заместник директор на Музея на модния институт по технология в Ню Йорк, заяви, че Мишел Обама е показала не само вкус, а и независимост. „Много се радваме, че е избрала Исабел Толедо. Тя е невероятно талантлива, а г-жа Обама е избрала не името, а таланта“, каза Меърс. „Освен това е избрала този необичаен цвят, тревистолимонено, вместо традиционното синьо или червено. Това показва нейната независимост и характер“.
Толедо е родена в Куба и пристига в САЩ на осем години, понастоящем живее в Ню Йорк. По време на президентската кампания на Барак Обама, тя се оказа в центъра на вниманието като предпочитаната от новата първа дама дизайнерка. Въпреки това Толедо съобщава в личния си дневник, че до последната минута не е знаела, че ще бъде избрана нейната рокля.

„Исках да избера много оптимистичен цвят, който има слънчев блясък“, каза тя. „Исках тя да се чувства очарована, и по този начин да очарова всички“. Толедо заяви, че 13 души в нейното студио са работили по тоалета по Коледа. Избраният за него плат е швейцарска вълнена дантела, която да пази първата дама от студа по време на церемонията, която е обточена с френска коприна. „Всички сме много благодарни за тази възможност, а дори нямаме експерт по връзки с обществеността!“, каза 48-годишната дизайнерка. Бившата адвокатка Мишел Обама внася младежки стил в американската политика и е известна с това, че смесва ежедневни дрехи с произведения на модните дизайнери на гребена на вълната, като Марио Пинто от Чикаго и Нарсиско Родригес.
Първоначално възприемана като надменна, тя спечели сърцата на публиката, като се появи в рокля за 148 долара в популярното дамско ТВ чат-шоу "The View". Същата рокля се разпродаде из цялата страна още през този ден. /БЛИЦ