Суеверия пазят руските летци в Сирия!
Авиаторите не летят с нови костюми и винаги застават с лице към самолета преди старт
В руската авиобаза „Хмеймим” край сирийския град Латакия изглежда служи „цветът” на военната авиация, констатира специалният кореспондент на РИА Новости Александър Степанов. За да попаднат тук, летците преминават изключително строг подбор.
Освен бомбардировачите Су-24 и Су-34, тук има и четири от най-новите изтребители Су-30СМ от поколението 4++, които са в състояние да затворят небето на цяла Сирия.<br /> <br /> Двуместният изтребител Су-30СМ притежава свръхманевреност, радарът е с фазирана антенна решетка, двигателите са с управляем вектор на тягата и предни хоризонтални стабилизатори. Самолетът с лекота изпълнява фигури от висшия пилотаж като „кобрата на Пугачов” или „камбана”.<br /> <br /> Изтребителят използва съвременно високоточно въоръжение от клас „въздух-въздух” и „въздух-повърхност”, способни да поразяват цели на отдалечение 70 км.<br /> <br /> Тъй като машините са едва четири и екипажите също са малко, пилотите летят почти всеки ден практически над цялата територия на страната. Те отлично осъзнават степента на риска, тъй като опасностите ги дебнат отвсякъде. Затова носят под седалките си солиден НАЗ (носим авариен запас) за поне еднодневно оцеляване: авариен радиомаяк, късоцевен „калашник” 5,45 мм, универсални сигнални патрони, превързочни средства, сух спирт, огледалце, сол и килограм захар.<br /> <br /> Преди полета летците ритуално застават пред самолета и го оглеждат дали окачването е симетрично, после започват обиколка на машината, като оглеждат „с ръце” всеки възел и агрегат, прикрепването на въоръжението. Смисълът на святото правило е изглаждане на всички съмнения.<br /> <br /> Летците (в цял свят) имат неписани правила как да не предизвикват съдбата, има неща, които и руските пилоти считат за „плохая примета” (лоша поличба) – правят го не толкова от суеверие, колкото свято да спазват неписаните традиции. Например тютюнджиите винаги пушат зад самолета и никога пред носа, а хвърлянето на фас под машината се счита за светотатство. На пожеланието за успешен полет „Ни пуха, ни пера!” се отговаря с „К чорту!” (по дяволите) и се плюе задължително три пъти през лявото рамо „пу,пу,пу”. Никога не се употребява „последен полет”, за да не „чуе дяволът и да се намеси”.<br /> <br /> Никоя поличба не е дошла „от нищото”, всяка има конкретен повод и история, които вече са забравени, а горчивият опит е преминал в спазвани традиции с неизвестен корен и смътно усещане за намеса на съдбата.<br /> <br /> Специално руските летци считат за лоша поличба обличането на нови дрехи и обувки – със старите си оцелял, а с новите – бог знае. Затова новите дрехи ги „учат да летят” в тренировъчни полети. Преди полет летците не обичат да се фотографират, просто не е прието. Преди старта с лекота се котират шегите и закачките. Започва се виц и краят му се доразказва след завръщането от полета. Всичко това спомага за намаляване на предполетното напрежение и спомага за концентрация върху изпълнението на бойната задача.<br /> <strong><br /> Адаптиран превод: Ганчо КАМЕНАРСКИ, БЛИЦ</strong><br /> <p class="MsoNormal" style="mso-line-height-alt:9.35pt;vertical-align:baseline"><strong><span style="font-size:10.0pt;font-family:Arial;color:maroon">ОЧАКВАЙТЕ В БЛИЦ ГОРЕЩИ НОВИНИ ЗА ОФАНЗИВАТА ПО ВСИЧКИ ФРОНТОВЕ СРЕЩУ "ИСЛЯМСКА ДЪРЖАВА"!</span></strong><span style="font-size:10.0pt;font-family:Arial;color:#333333"><o:p></o:p></span></p> <br />