Денят на Свети Валентин, обърнат в потребителска активност на влюбените, ще струва през тази година на американците 15 млрд. долара, прогнозират от компанията “BIGresearch”, специализирана в пазарни проучвания.
Денят изправя на крака бижутерийния, цветарския, ресторантьорския и хотелиерския бизнес. Макар че подаръците този път ще бъдат по-скромони – американците ще похрачат средно по 102 долара за подаръци спрямо по 123 долара през миналата година, когато страната още не бе изпаднала в депресия. Не всичко обаче се измерва с материалните ценности: през тази година се увеличиха онези, които ще поздравят влюбените с картичка по случая – 58% срещу 56% през миналата година, което е единственият положителен сигнал за производителите на печатни продукти. Кризата вече се отрази върху бюджета на любещите сърца – разходите за сватбените церемонии през 2008 г. намаляха с 24%, съобщи изследователската компания “Wedding Report”. Финансовите затруднения обаче не са препятствие за истински обичащите – от компанията прогнозират, че броят на браковете през тази година ще се увеличи с 25 000 и ще достигне 2 215 000 нови семейства. Вярно, за венчален пръстен за невестата младоженците ще икономисват все повече – ако през 2008 г. венчалният пръстен е струвал средно 3 215 долара, то през тази цената му ще падне до 2 939 долара, а след две години ще “поевтинее” до 2 828 долара. Докато половината американци твърдят, че ще похарчат по-малко пари за днешния св. Валентин, 78% заявиха, че намаленият бюджет изобщо няма да се отрази на сексуалната им активност, съобщиха от “National Research Center”. В САЩ и това става организирано – 45% заявяват, че винаги планират секса си, от тях 20% дори пропускат да отидат на работа заради “планирано мероприятие”, 21% са се отказвали от парти с приятели, а 15% са пренебрегнали “важно събитие”. В тези дни на американските влюбени се предлагат най-романтичните туристически пакети, а “Rosewood Hotels” ги примамват даже с подаръци от ограничената партида парфюми на “Ralph Lauren” “Винаги твой (твоя)”. Бизнесът в САЩ обаче се грижи и за онези, които няма с кого да прекарат деня на влюбените. Хотел в Сан Франциско например предлага да прекарате деня в единична стая с бутилка шампанско на глава и черен тефтер за подарък, върху който пише “Разбий си сърцето сама (сам)” с оставено достатъчно масто, където да се впише името на бившата “половинка”. /РИА “Новости”