Създателите на МиГ-35 получиха патент за система за безпилотно кацане

Новата технология ще намери място в самолети МиГ-29М/М2 и МиГ-35”, се казва в съобщението

Най-новите руски изтребители МиГ-35 ще могат да кацат в безпилотен режим, съответната технология вече е създадена, разкриха пресслужбата на корпорацията МиГ (част от Обединена самолетостроителна корпорация).

„Инженерите на МиГ получиха патент за автоматична система за управление на самолети по време на кацане. Тази цифрова система подобрява безопасността на пилотирането при трудни метеорологични условия, позволява на пилота да получи достъп до пътеката на плъзгане в автоматичен режим и за по-малко време, да продължи да намалява, докато не се появи видимост.

Новата технология ще намери място в самолети МиГ-29М/М2 и МиГ-35”, се казва в съобщението, пише "Поглед инфо".

Според изпълнителния директор на корпорацията Иля Тарасенко се планира тази система да бъде въведена както в съвременните, така и в перспективни авиационни системи на марката МиГ.

“Работата вече е в ход. Един от основните приоритети на нашите инженери е безопасността и максималната ефективност на използването на самолетите", заяви Тарасенко.

Новата разработка включваше редица иновативни блокове, задвижвания и системи, включително комплекс за навигация и измерване. Предимствата на системата вече са потвърдени от полетни изпитания с положителни оценки на пилотите, казват в МиГ.

Технически спецификации

МиГ-35 е оборудван с нови двигатели с повишена тяга, има възможност за зареждане с гориво при полет и изпълнява ролята на танкер. Единичните и двойните версии на самолета са напълно унифицирани според дизайна на планера, комплекса от бордово оборудване и изпълняваните функции.

Най-новото бордово оборудване, в комбинация с високопрецизни оръжия, позволява на изтребителя МиГ-35 да решава широк спектър от задачи:  придобиване на надмощие във въздуха в конфронтацията с изтребители от четвърто и пето поколение, прихващане на модерни оръжия за въздушна атака, нанасяне на удари с прецизно насочени оръжия по наземни и повърхностни цели, без да влизат в зоната на противовъздушната отбрана ден или нощ при всякакви метеорологични условия, провеждане на въздушно разузнаване с използване на оптично-електронно и радио оборудване, участие в групови дейности и изпълнение на функциите на център за въздушен контрол на авиационни групи.

Екипажът е един или двама души, максималното тегло на излитане е 24 500 кг, максималното външно натоварване е 6500 кг, максималната тяга е до 18 000 к.с., максималната скорост е 2100 км/ч, таванът е 16 000 м, а максималното оперативно претоварване - 9G, максимален обхват на полета - 3000 км.

С девет точки на външното окачване МиГ-35 може да носи широка гама оръжия.

Това са управлявани ракети въздух-въздух на къси, средни и дълги разстояния, ракети въздух-повърхност, предназначени да поразяват наземни и надводни цели, регулируеми въздушни бомби, неуправляеми ракети, въздушни бомби и контейнери за еднократна бомба с тегло калибър от 100 до 500 кг. В допълнение, изтребителят има вградено автоматично 30-мм оръдие.

В края на 2019 г. изпълнителният директор на ОСК Юрий Слюсар заяви, че се създава нова експортна версия на изтребителя МиГ-35 с актуализирана кабина.

Тази версия има модифицирана геометрия на въздушната рамка и актуализирана система от въздушно радарно оборудване. Пакетът включва радар с активна фазова решетка (АФАР), способна да улавя и проследява до 30 въздушни цели едновременно.

Два експериментални („предсерийни“) МиГ-35 са построени по договор за съответната разработка с руските ВКС в производствен комплекс в гр. Луховици, Московска област. Първият полет се проведе на 24 ноември 2016 г. Изпитанията се провеждат на летището в Жуковски близо до Москва.

През октомври 2016 г. беше обявено завършването на създаването на МиГ-35. На 26 януари 2017 г. започват въздушни изпитания и се проведе официалното представяне.

„Първото - ефективност, по-евтино се експлоатира от машините на нашите конкуренти. Второто е техническите възможности, например, локатор и стелт. Трето, цената на самолета”, заяви Иля Тарасенко.

МиГ-35 стана основната премиера на международния въздушно-космически салон МАКС--2017. Корпорация МиГ бе призната за победител в номинацията за дизайнерско бюро на годината в конкурса Самолетостроител на годината за създаването на МиГ-35.

Тарасенко призна възможността за разработване на корабна версия на МиГ-35. Концернът за радиоелектронни технологии (КРЕТ) вече адаптира нова система за кацане на палубата за МиГ-35.

Превод: В. Сергеев