„Таймс“: След коронавируса пътуването ще е мъчително и ужасно скъпо
Заради отстоянието 80 процента от местата в самолетите ще трябва да бъдат празни
Животът след пандемията вероятно отново няма да бъде същият - това се отразява в новите правила, въведени от авиокомпаниите, и ето как ще изглеждат полетите в бъдеще.
Това ще бъде дълъг и тежък процес. Само регистрацията и чекирането на летището в бъдеще може да отнеме до четири часа. Компаниите, според медиите, ще въведат правило, че пътниците трябва да пристигнат четири часа по-рано на летището преди полета, за да преминат всички необходими здравни прегледи, всички със задължително разстояние от два метра между пътниците.
Това ще се отрази и върху цената на самолетните билети, която ще се увеличи значително, а цялостното полетно изживяване ще бъде много мъчително. Тази ситуация може да продължи през следващите пет години, съобщава „Таймс“.
Андрю Чарлтън, директор и консултант по въпросите на авиацията, заявява следното:
"Дори ако започнем да ваксинираме хората тази вечер, ще са необходими поне две години, за да се върнем към бизнеса, който беше преди пандемията. Следователно е разумно да се очаква, че това състояние ще продължи пет години."
Той също така описва как ще изглеждат полетите в бъдеще:
"Ще има по-малко самолети, ще има по-малко седалки, цените ще скочат, ще бъде много неудобно изживяване. Освен това защитното оборудване ще бъде задължение за всеки пътник и физическото разстояние ще се поддържа на всяка цена," обяснява той.
По-рано тази година EasyJet представи план за запазване на всички места в средата на самолета празни, готвейки се за деня, когато въздушният трафик ще бъде подновен.
Задължителното разстояние от 2 метра между пътниците може да означава, че почти 80 процента от местата в самолета ще бъдат празни. Следователно, за да се изплати полетът, превозвачите ще трябва да повишат цените.
По целия свят авиокомпаниите намаляват поради съкращаването на работни места - British Airways обяви, че планира да уволни 12 000 работници, една четвърт от общата им работна сила.
Ръководеният от Ричард Брансън Virgin Atlantic има още по-големи проблеми.
Wizz Air ще бъде първата търговска авиокомпания във Великобритания, която ще лети до 15 дестинации, като Будапеща, Лисабон и Тенерифе, и казват, че носенето на предпазна екипировка ще бъде задължително, както и всички други правила.
Lufthansa започва да работи от понеделник, също със задължителни предпазни средства и други предпазни мерки, но все още никой не е сигурен дали ще има полети и как ще изглеждат те.
Превод: БЛИЦ