Тази страна въведе дневен данък за ползване на интернет услуги
От 1-ви юли т.г. Уганда събира ежедневен данък за ползване на някои интернет услуги, съобщава Reuters. Президентът на страната Йовери Мусевени стои зад идеята с аргумента, че социалните мрежи се използват за лъжи.
Данъкът е в размер на 200 шилинга или 5 американски цента за всеки ден, в който услуги като Facebook, Twitter, Google Hangouts, YouTube, WhatsApp, Skype, Yahoo Messenger и т.н. са били използвани. Сумата не изглежда голяма, но всъщност е 20% от средната цена на плановете за мобилен интернет. Тя се начислява към месечната сметка.
Според Мусевени социалните мрежи са "лукс за тези, които се забавляват или тези, които имат лоши намерения. Това са достатъчни морални причини да се подкрепя този данък". Според президента на страната потребителите на социални мрежи в Уганда "безкрайно даряват пари на чуждестранни телефонни компании чрез чат и дори чрез лъжи".
Очаквано, данъкът не среща особена подкрепа сред потребителите. "Данъкът е абсолютна обида за жителите на Уганда... Ние вече плащаме за абонаментните планове, в които има включен данък, защо трябва отново да плащаме на правителството за достъп до тези платформи", коментира Дикенс Камугиша, работник в благотворителния сектор.
По-рано тази седмица и организацията "Амнести Интернешънъл" призова правителството да отмени данъка. Според организацията реалната цел на данъка не е повишаване на приходите, а смазване на различните възгледи.
Наскоро правителството на страната въведе нов данък и върху всички преводи в платформата за мобилни плащания Mobile Money. Тя се радва на голяма популярност в страната не само за плащане на стоки и услуги, но и за пращане на пари между потребителите. Данъкът първоначално беше обявен като 1% от всеки превод, но в последствие Мусевени обяви, че всъщност това е грешка и реалният данък ще е 0,5% от всеки превод.