Телескопът „Кеплер” е открил планети с размерите на Земята, обикалящи в обитаемата зона на своите звезди, а също така и система, състояща се от светило и шест планети. Такива са обработените резултати от петмесечната работа на телескопа – от май до септември 2009 година, специално нацелен за търсене на екзопланети. Подробно резултатите са представени в статия в списание Nature, а кратко изложение има на сайта на NASA.
Общо &bdquo;Кеплер&rdquo; е открил 1235 извънслънчеви планети. Размерът на 68 от тях бил сравним с размерите на Земята, а 288 се отнасят към класа на така наречените Суперземи (по-големи от нашата планета). Други 622 планети по диаметър са сравними с Нептун, 165 &ndash; с Юпитер, а 19 са по-големи от този газов гигант.<br /> <br /> В така наречената зона за обитаемост на своите звезди се намират 54 от откритите от &bdquo;Кеплер&rdquo; планети. Зона на обитаемост се нарича такова разстояние от светилото, вътре в което може да присъства течна вода, която е необходима за възникване на живот от земен тип. Размерите на пет от планетите в обитаемата зона са сравними с размерите на Земята &ndash; тоест те са най-перспективни за търсене на живот.<br /> <br /> Друга интересна находка на телескопа е приличащата на нашето Слънце звезда Kepler-11, около която обикалят шест планети. Това е най-голямата от известните планетни системи.<br /> <br /> &bdquo;Кеплер&rdquo; е изведен в космоса през май 2009 година. Той търси извънслънчеви планети, като използва транзитен метод &ndash; телескопът фиксира &bdquo;миганията&rdquo; на звездите, когато пред техния диск преминават планети. Телескопът &bdquo;Кеплер&rdquo; непрекъснато наблюдава 4,5 милиона светила.<br /> <br /> БЛИЦ<br /> <br />