Приходите от реклама на американските вестници и списания спаднаха с над 28% през първото тримесечие както за печатните им издания, така и за онлайн-версиите им, съобщи Американската вестникарска асоциация.
Приходите за печатните издания намаляха с 29,7% през първите три месеца на годината в сравнение със същия период през миналата година до 5,9 млрд. долара, сочат цифрите публикувани на сайта на асоциацията. Приходите на онлайн-изданията регистрираха за същия период спад от 13,4% до 696,3 млн. долара. Приходите от публикуване на малки обяви както в интернет, така и в изданията на хартиен носител отбелязват спад от 42,3%, достигайки 1,46 млрд. долара. Тези цифри от първото тримесечие на 2009 г. следват тенденцията от най-лошата година за американската преса - 2008 г., когато имаше общ спад от 16,6% от приходи от реклама. Този сектор става жертва на конкуренцията на уебсайтове за безплатни обяви като Craigslist, както и на оттеглянето на читателската аудитория от печатните издания и преориентирането й към безплатни онлайн-издания. /АФП