The Independent: Откраднати са данните на повече от 380 хиляди клиенти на British Airways
Откраднати са данните на повече от 380 хиляди клиенти на British Airways, пише британският ежедневник The Independent. Авиокомпанията разследва "спешно" кражбата на клиентските данни от уебсайта си и призова засегнатите клиенти да се свържат с банките или с доставчиците на кредитни карти. Между 21 август и 5 септември личните и финансовите данни на около 380 000 разплащателни карти, принадлежащи на клиентите, направили резервации "бяха компрометирани", потвърди превозвачът.
Авиокомпанията добави, че е уведомила полицията, след като откраднатите данни, които не включват данни за пътуване или паспорти, са взети от ba.com и мобилното му приложение. На авиокомпанията може да бъде наложена сериозна глоба от Службата на комисаря по информацията . Кибернетичната атака срещу TalkTalk през 2015 г., която засегна наполовина по-малко клиенти, доведе до рекордните 400 000 лири глоба.
Щетите по репутацията могат да бъдат по-сериозни. Нарушението на данните не е свързано с "прекъсването на електрозахранването", което предизвика срив на информационните системи на авиокомпанията през май 2017 г. и анулирането на стотици полети през почивните дни. Този инцидент ще доведе до впечатление, че превозвачът има сериозни недостатъци в киберзащитата.
"Пробивът е спрян и сайтът ни работи нормално", се казва в изявление на авиокомпанията. "British Airways комуникира със засегнатите клиенти и съветваме всички клиенти, които вярват, че може да са били засегнати от този инцидент, да се свържат с банките или доставчиците на кредитни карти и да следват препоръките им. Говорител заяви пред вестника, че нарушението е установено, когато "трета страна забеляза необичайна дейност и ни информира за това". "Ние незабавно действахме, за да решим проблема и започнахме разследване спешно," заявиха от компанията.