The National Interest посочи петте най-лоши изтребители в историята на САЩ

Американският авиационен експерт Робърт Фърли състави рейтинг на най-лошите изтребители за цялата история на САЩ.
 


Първото място заслужено е отредено на палубния изтребител Брюстер F2A „Бъфало”. Той е на въоръжение от 1939 г., не е достатъчно мощен и въпреки, че има полетна маса от 2146 кг., развива скорост едва от 517 км/час - в навечерието на Световна война това е твърде малко. Произведени са едва 509 броя.

 
 
 
Втори в списъка отново е палубен изтребител – реактивният F7U Cutlass, на въоръжение от 1951-1959 г. Развивал скорост от 1122 км/час. Широк, но недостатъчно мощен самолет със специфичен дизайн на опашката (двата вертикални стабилизатора са поставени на крилото). Не е обичан от пилотите. Произведени са само 320 машини.
 
 

 
На трето място в антирейтинга отново се намира палубен изтребител – реактивният F3H Demon (Демон). Отново основната слабост е слабият двигател.
 

 
 
На четвърто място е специализираният изтребител-прехващач F-102 Delta Dagger - първият американски самолет с делтовидно крило. Нямал добро оборудване за изпълнение на задачите нощем. Сменен от по-усъвършенствания F-106 Делта Дарт.

 


На последно място в списъка е противоречивият Lockheed F-104 Starfighter (Звезден изтребител). Извънредно силна машина: първият самолет в света достигнал 2 пъти от скоростта на звука и първи издигнал се на височина над 30 000 метра. Запомнен е обаче с голямата аварийност. Спечелил си името Flying Coffin (летящ ковчег). Германия купила 916 самолета (една трета от построените), от които се разбили 292 броя (около 30%), загинали 116 пилоти. Канада загубила в инциденти 46% от парка си F-104.
 
Превод и редакция: БЛИЦ
 

  • Категории: Свят
  • Тагове: