Удивителното откритие показва, че стотици милиони хора може да са заразени с инфекция, която "притъпява" мозъка. Почти половината от населението на планетата вероятно носи вирус, който ни прави по-глупави с всеки изминал ден, твърдят учени от Балтимор и Аляска.
Учените открили вирус, който живее в гърлата на 44 на сто от пациентите, изследвани по време на проучване. Поразените от инфекцията се справили по-лошо на тестовете за интелигентност, които отчитали образованието и възрастта.<br /> <br /> Експертите смятат, че вирусът ATCV-1 може да се е появил от зелените сладководни водорасли. Учените продължават опитите си, за да установят как точно инфекцията се е предала на хората. Но според резултатите от експеримента им не само плувците и любителите на водните спортове са се заразили с него. <br /> <br /> Един от авторите на изследването, професор Робърт Уолкън от медицинското училище &quot;Джон Хопкинс&quot; в Балтимор, смята, че вирусът е достигнал до хората преди много години, а в човешкото тяло има милиони други вируси, някои от които днес се изследват за първи път.<br />