Повреда в системата за управление на самолета е станала причина за аварията на Су-30МК2, който на 28 февруари се разби край град Комсомолск на Амур, съобщи „Интерфакс”.
По предварителна информация веднага след излитането се появили неизправности в системата за управление на изтребителя. &bdquo;Самолетът се отдалечил от летището с голям страничен наклон&rdquo; &ndash; разказал пред &bdquo;Интерфакс&rdquo; източник от руската авиационна промишленост. Изтребителят практически не се подчинявал на управлението и затова било невъзможно да бъде спасен.<br /> <br /> Според агенция &bdquo;Новости&rdquo; с позоваване на Главно военно следствено управление при изпълнение на полет на максимална скорост на изтребителя се запалил десният двигател и екипажът получил команда да катапултира. Двамата летци-изпитатели оживели, но единият бил ранен. Командир на екипажа бил подполковник Валерий Кирилин, втори пилот &ndash; капитан Алексей Горшков.<br /> <br /> Изтребителят Су-30МК2 се разби сутринта на 28 февруари на 130 километра североизточно от Комсомолск на Амур по време на изпитателен полет: екипажът трябвало да изпълни полет по определен маршрут и да развие максимална скорост.<br /> <br /> Абсолютно новият самолет преминавал изпитания и бил предназначен за експорт за Виетнам по договор от 2010 година за 12 машини. Заводът-производител бил застраховал машината.<br /> <br /> Преди това Су-30МК2 са продавани и на Китай, Венецуела, Уганда и Индонезия. Моделът &bdquo;МК2&rdquo; е най-модерният корабен вариант, изпълнил първия си полет през 2002 година.<br /> <br /> Военната прокуратура вече е започнала разследване за нарушение на правилата за полетите или подготовката за тях по член на Наказателни кодекс, който предвижда до 7 години затвор. /БЛИЦ<br /> <br />