Повреда в системата за управление на самолета е станала причина за аварията на Су-30МК2, който на 28 февруари се разби край град Комсомолск на Амур, съобщи „Интерфакс”.
По предварителна информация веднага след излитането се появили неизправности в системата за управление на изтребителя. „Самолетът се отдалечил от летището с голям страничен наклон” – разказал пред „Интерфакс” източник от руската авиационна промишленост. Изтребителят практически не се подчинявал на управлението и затова било невъзможно да бъде спасен.<br />
<br />
Според агенция „Новости” с позоваване на Главно военно следствено управление при изпълнение на полет на максимална скорост на изтребителя се запалил десният двигател и екипажът получил команда да катапултира. Двамата летци-изпитатели оживели, но единият бил ранен. Командир на екипажа бил подполковник Валерий Кирилин, втори пилот – капитан Алексей Горшков.<br />
<br />
Изтребителят Су-30МК2 се разби сутринта на 28 февруари на 130 километра североизточно от Комсомолск на Амур по време на изпитателен полет: екипажът трябвало да изпълни полет по определен маршрут и да развие максимална скорост.<br />
<br />
Абсолютно новият самолет преминавал изпитания и бил предназначен за експорт за Виетнам по договор от 2010 година за 12 машини. Заводът-производител бил застраховал машината.<br />
<br />
Преди това Су-30МК2 са продавани и на Китай, Венецуела, Уганда и Индонезия. Моделът „МК2” е най-модерният корабен вариант, изпълнил първия си полет през 2002 година.<br />
<br />
Военната прокуратура вече е започнала разследване за нарушение на правилата за полетите или подготовката за тях по член на Наказателни кодекс, който предвижда до 7 години затвор. /БЛИЦ<br />
<br />
КОМЕНТАРИ