Създаден от гиганта в електронната търговия Alibaba преди десетилетие, Денят на самотните сърца стана неизменна част от китайския календар, като хибрид между Черния петък и неделята на Super Bowl - огромна възможност за търговци и потребители. Тази година събитието, което се провежда на 11 ноември, се очаква да бъде по-голямо от всякога, но такива ще са и главоболията, с които пристига то, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Търговците, които се опитват да излязат на преден план, наливат средства в билборди и в социалните мрежи, за да рекламират маратонки на половин цена и бижута с намаления. Правителствените регулатори, опасяващи се от това, което рекламодателите могат да направят, отправиха допълнителни предупреждения срещу подвеждащите и вулгарни реклами.

За стотиците милиони пазаруващи огромното предизвикателство е просто да проследят всички намаления.
Не само търговците на дребно се опитват да попаднат под светлината на прожекторите в Деня на самотните сърца.  Компанията за недвижими имоти Evergrande твърди, че нямалява комисионните за жилищата, продавани в този ден.

Регулаторите обаче също се намесват. Държавната администрация за пазарна регулация се е срещнала с десетки онлайн фирми в града, от който е Alibaba, заради притеснения за прекалената конкуренция през този период, като е предупредила да не се ползват проблемни реклами и незаконни практики.

Националната администрация по радиото и телевизията е поискала местните регулатори да следят отблизо рекламите, както и тези онлайн.

Въпреки че се очаква Alibaba да продаде дори повече на 11 ноември, отколкото продаде миналата година, резултатите от събитието ще имат известни ограничения от гледна точка на разглеждането им като икономически индикатор. Продажбите в рамките на Деня на самотните сърца реално започват седмици по-рано, а на пикът е на 11 ноември.

И все пак случващото се може да поскаже повече за текущите тенденции сред китайските потребители.