В Афганистан успешно е изпробван товарен безпилотен летателен апарат К-МАХ, разработен от компаниите Kaman Aerospace и Lockheed Martin, съобщи Flightglobal.
Апаратът конструктивно е изпълнен по схемата на синхроптер &ndash; два ротора на разстояние един метър и наклонени външно под ъгъл, позволяващ разминаване на лопатите на винта. Представители на Lockheed Martin, вертолетът е построен на базата на синхроптера Kaman K-1200. <br /> <br /> Вертолетът успешно изпълнил мисия по снабдяване на подразделение на морската пехота на САЩ. От компаниите уверяват, че безпилотният апарат ще е в състояние да доставя провизии и боеприпаси на морската пехота както на предната бойна линия, така и бойно охранение.<br /> <br /> Преди да бъде изпратен за Афганистан, К-МАХ е преминал успешни изпитания на полигон в Юм, щата Аризона. Той може да превозва товар до 2,7 тона на разстояние до 500 километра и да развива скорост до 185 километра в час.<br /> <br /> Освен K-MAX, сега в Афганистан се изпитва разузнавателният безпилотен самолет MQ-8B Northrop Grumman Fire Scout, а през 2012 година се планира изпробването на новия продукт на Boeing - безпилотният разузнавач A160 Hummingbird. Уместно е да се припомни, че в началото на декември над Иран беше свален голям американски разузнавателен самолет RQ-170 Sentinel, разработен от компанията Lockheed Martin. В Афганистан интензивно се използват безпилотни самолети &bdquo;Предейтър&rdquo; за удари по земни цели на територията на Пакистан.<br /> <br /> Синхроптерът е изобретен от Чарлз Къмън през 1947 година, като е основател на компанията Kaman Aircraft. Той почина на 31 януари 2011 година на 91-годишна възраст. /БЛИЦ<br />